• fam kaos

Hur funkar gåvagn?

Har funderat över det så länge nu men inte kommit ihåg att fråga.
    Tänker på en sån där vanlig gåvagn från micki eller brio som alla ungar verkar ha, hur fungerar de egentligen? Alltså välter den inte när barnet reser sig upp och sedan stödjer sig mot den när de går?
    Det verkar helt ologiskt att den inte tippar över när barnet greppar tag i handtaget, drar sig upp och sedan går med en del av tyngden på handtaget.

• Svar på tråden Hur funkar gåvagn?
  • miababia

jag brukade ha böcker i våran för att den inte skulle tippa

• Corze

Jo visst välter den lätt men största tyngden ligger framtill, vi har valt att lägga en tung bok i den med, funkar kanon, den har inte vält för henne, mer att hon förösker tippa den framåt när hon inte kommer längre =)....

Emma 080320
  • Gustie

Nä, det verkar inte logiskt men konstigt nog så funkar det ändå.
    Vår son älskade sin gå-vagn.

Fast jag har ett svagt minne av att vi i början faktiskt la något tungt i den, just för det känns som att den ska tippa.

Världens bäste Jacob - 2006-12-21
  • JeanneDArc

Vår har aldrig vält, de är stabila och bra. På vår enkla från ikea så kan man ställa in handtaget i 2 lägen också. men sen var inte den dör vagnen så intressant förrens efter hon lärt sig gå heller, den har varit mer rolig att köra runt grejer i än att lära sig gå med.

• Liten Mjau

Om man läggen tung bok i, i början så tippar den inte. Sen lär de sig att inte häva utan bara ha lite stöd. De är faktiskt bra.

• Marma

Mina hara bara andvänt gåvagn när de lärt sig gå redan. Den funkade inte riktigt för dom....men rolig fortfarande....så den håller LÄNGE LÄNGE

• Gustie

Håller med ovanstående, min son är snart 2 år och tycker fortfarande att den är kul. Men nu är det en springa-vagn istället.

• fam kaos

Låter som det kan vara värt att kika på en i ettårspresent då iallafall

• Gustie

Gör det! Det blir säkert en succe!

• miababia

fam kaos skrev 2008-12-03 22:02:30 följande:

Låter som det kan vara värt att kika på en i ettårspresent då iallafall
    tycker jag absolut, sonen fick sin när han var ca 10 månader, nu är han 22 månader och den används fortfarande flitigt, går ju lite snabbare nu än då
  • Gustie

Och förresten, tänk på att de flesta nog går att spärra så de inte rullar för lätt, de måste ju ge lite motstånd så att inte den far iväg när barnet lutar sig mot den.

• Spegellandet

Perfekta saken för att transportera leksaker från punkt A till punkt B. Du kommer att ha stuff överallt

• fam kaos
    Spegellandet skrev 2008-12-03 22:06:56 följande:
    Perfekta saken för att transportera leksaker från punkt A till punkt B. Du kommer att ha stuff överallt
    :-O *panik* Jag HAR redan stuff överallt, vill absolut inte ha det mer utspritt
Svar på tråden Hur funkar gåvagn?