• Mor till solsken

Hur har din dag börjat?

God Morgon på er!

Ville bara berätta om denna soliga tisdagsmorgon i mitt hem och sedan få höra hur er fantastiska morgon sett ut.

-Kliver upp strax innan åtta.
    -Vällingen slut i burken, öppnar nytt paket, tappar det på golvet...hamnar på undersidan, bara ett litet, litet vällingmoln smiter ut.
    -Gör välling, serverar, börjar diska.
    -Diskar å diskar. Tömmer bestiken ur stället, skär mig på en tårtspade på utsidan av lillfingret. Blöder en del, plåstrar om.
    -Bestämmer mig för att kolla upp om tårtspaden verkligen var vass, skär mig på pekfingertoppen.
    -Vägrar diska mer på en stund, värmer kaffe i mikron, det kokar över.
    -Sitter här och berättar om min morgon, bränner tungan på kaffet.

Är det en sådan dag? Ska jag krypa tillbaka under täcket eller är det bara att bita ihop och ta varje olycka som den kommer??

• Svar på tråden Hur har din dag börjat?
  • Pumpan81

haha man brukar ju säga olykor kommer i trefalt.
    visst är det roligt när dagen börjar så..
    alltiod om jag har en sån dag då någe mindre roligt händer väntar jag bara på dom återstående 2 olyckorna hehe brukar alltid bli tre lustigt nog

• pucken

min dag har börjar alldeles utmärkt =) ingen tant på besök än, hon brukar annars komma vid 6-tiden på morgonen. sen ringer svärfar som ska hjälpa oss att hämta vårt nya akvarium, och säger att jag inte får plats i blien utan "tyvärr" får stanna hemma =) kan ju inte bli bättre! slippa bära på 120 kg akvarium är ju inte heltfel! dessutom ska jag vara hemma från jobbet idag =)

viillken härlig dag!

• Alle

0330 - Vaknar av kryp i kroppen och ont i handen, är tvungen att gå upp och sträcka lite på benen och smörja handen med Betnovat. Det regnar ute
    Somnar om
    0600 - klockar ringer, jag rycks ur min komatösa sömn för att sätta den på snooze
    0610 - klockan ringer igen
    0630 - slääääpar mig ur sängen, upptäcker att det fortfarande regnar
    0700 - tar cykeln till stationen, blir blöt i rumpan TROTS att jag torkade av sadeln
    0800 - på jobbet och då är ju resten av dagen ändå förstörd...

• stalis

Vaknar klockan 6, av en pigg dam. Går upp, försöker läsa tidningen, vill sooova. Pigg dam håller låda till kl 8. Inte så pigg dam vill sova. Ah, tänker mamma, vi gör sällskap.Resten av familjen vaknar upp å är ännu piggare, mamma fortsätter att vara uppe. Dessutom har jag köpt fel sorts blöjor till sonen så jag måste nästan åka två mil för att byta, det vete sjutton om jag har nån större lust med. Annars är denna morgon underbar. Kanske man skulle ta lite kaffe, det piggar ju upp.

• Zemiramis

somnar framåt 3-4-snåret, sover urdåligt. gör ont varje gång jag vänder mig/rör mig. ger upp vid 8.30 och sitter på sängkanten och bara gråter. sambon sover förståss som ett barn... katterna vaknar till liv och tittar på mig med sin stora försteånde ögon, den ena hoppar upp i sängen och stryker sig mot mig.

jag lyckas ta mig ur sängen och går ut i köket. båda katterna följer efter mig. den ena sätter sig på köksbordet och börjar småprata och vill trösta (underbara djur) den andra styrker sig mot mina ben och titar lite oroligt på mig.

efter kattgos, en kopp te och lite frukost så börjar det kännas lite bättre.

nu ska jag lägga mig på soffan och låta mig tröstas lite mer och sen förhoppningsvis kunna sova lite, jag är sååå trött...

hoppas ni får en bättre start idag.

• bigmacoco

05.30 - Vaknar till av att sonen gnyr, somnar om när han tystnat.
    07.00 - Han vaknar, jag går dit och får ett leende tillbaka!! Idag blir han 9 månader!
    07.15 - Sätter på Teletubbies, efter en flaska välling och blöjbyte.
    08.00 - Börjar göra frukost åt mig och sambon, som vaknat av sonens joller och skratt!
    08.30 - Löser korsord samtidigt som sambon äter och sonen "grejar" m olika kul "grejer" = glasögon, salvtub och napp.
    09.00 - Sonen får en skvätt välling och somnar ca 09.15, och jag får en stund för mig själv. Sambon spelar golf.

En typisk bigmacoco-morgon!

• Nattsaga

Vaknat en gång i timman i natt eftersom jag jobbat natt, eller sovande natt men det blir inte många timmars sömn. Grannarna ovan för en jäkla massa ljud hela nätterna JÄMT, ingen aning om vad de sysslar med, låter som de flyttar möbler och badar och springer i trappor *morrar* steg upp halv fem och åt och försökte bli trött så man kunde sova något. La mig vid kl. kvart i sex igen och vaknar sju...pust,sovit lite. Men är på allmänt dåligt humör faktiskt, pms, mår inte alls bra under den tiden vi får se hur dagen yttrar sig ...

Svar på tråden Hur har din dag börjat?