• Anonym

någon som jobbat som tidningsutdelare på natten?

hur mycket jobbade du? vad fick du ut? dagistider? var jobbet kul/trist?
    annat?

• Svar på tråden någon som jobbat som tidningsutdelare på natten?
  • Lincon

Jag har provat -en natt och jag säger bara aldrig mer!

Nej det är inget fel att vara tidningsbärare, men det var inget jobb för mig. Skulle endast jobba helger och jag fann det inte värt att gå upp kl 2 på natten för att jobba 2 h och tjäna runt 100kr/h efter skatt... det skulle endast inbringa ca 400kr/vecka, så runt 1600-2000kr per månad.

Hade jag inte haft barn så hade jag nog tagit det, men som det ser ut nu så skulle sonen vara vaken när jag kommer hem och jag kommer inte i säng förens kl 21 senast.
    Känner att skolan är viktigast just nu och det finns andra extrajobb som är bättre och där jag kan tjäna betydligt mer.

Men jag tycker du ska prova på en natt. Jag gjorde det och nu vet jag hur det är och kan säga att det inte passade just mig.

• Anonym

Jag jobbade som det ett par veckor i början av min graviditet. Tycker det var helt okej. Jag lyssnade på talböcker medan jag jobbade och det var jättemysigt att traska runt ensam mitt i natten, få motion och lyssna på Harry Potter..
    Jag jobbade 6 nätter per vecka. I början fick jag bara ett distrikt som tog mellan 2-3 timmar beroende på distrikt, så då kunde jag börja mellan 02-03. När jag körde två distrikt började jag sortera tidningar halv två (direkt när tidningarna levererades) och var färdig mellan 04-05.
    Lönen varierar ganska mycket beroende på hur många tidningar och extra bilagor man delar ut. Vissa nätter är det upp till 5 olika att dela ut, så det beror ju på vilka nätter man jobbar. Man får även tillägg för hur pass tungt det är, större distrikt=fler tidningar=tyngre= mer pengar. Man tjänar inga jättesummor, som mest fick jag 6000.
    Vet inte om jag tycker det är värt det rent ekonomiskt. För att det ska löna sig måste man jobba 5-6 nätter och då kan man säga ajöss till socialt liv. Jag fick aldrig till en bra dygnsrytm- försökte sova vid 20:00, vakna 01:00, i säng igen kl 05:30 och sova till 11:00.
    Skulle man däremot få jobba på dagen så skulle jag lätt göra det.

• Engla9

Japp det har jag..länge sen Det var inte min grej, jag var lite små rädd när jag sprang omkrig i områderna. jag började strax innan tre, skulle vara klar absolut senast halv sex. Det var knappt att jag hann. Mycket!! att dela ut både i villa områden o i hyreshus. Jobbade mån-lördag, man kände sig aldrig riktigt ledig o la sig jätte tidigt på kvällarna. fördelen var väl att jag hade hela dagarna ledigt..om man inte behövde mera slantar, fick ut ca 6500:-/mån på 6 dar/v. Fungerade ett tag, men ensamt blir det...

mina älskade skit ungar
Svar på tråden någon som jobbat som tidningsutdelare på natten?