• Love 4 ever

Fler med upprepade missfall som vill följas åt?

Tänkte att vi som haft upprepade missfall kunde samlas här. Vore kul att följa varann under resan till en liten knodd.

Jag och min sambo har inga barn sedan tidigare men försöker,vi har försökt ca 4 år med 3 ma emellan mellan vecka 11-13 och nu sist i september. Vi är nu under utredning men det kan ju med ta sin lilla tid.

Fler?

• Svar på tråden Fler med upprepade missfall som vill följas åt?
  • godiset

Jätteledsamt o jobbigt för er med era mf...
    Vi har inte heller några barn sen innan. Har försökt få barn i ca: 1 1/2 år nu, blivit gravid 3ggr men alla har slutat i mf!!
    Är så jäkla tufft att gå igenom gång på gång när man bara längtar efter en liten bebis.
    Vi har oxå påbörjat en utredning, tog en massa blodprover för snart 5v sedan men ännu inte fått några svar.
    Vad har ni fått göra för utredning o har ni fått några svar?

Bamsekram!!

• Love 4 ever

Vi håller på med en missfalls utredning och än har inte våra svar kommit,skulle ta en månad vilket det är imorgon.
    Vi tog 9 rör blod på mig +ultraljud och sen vars ett prov till veckan efter på oss båda,typ nåt dna prov för att se om vi passar ihop. Riktigt vad som händer därefter vet vi inte ännu.

Då var ni typ veckan innan oss och tog prover? Vi var där 5 november.

Beklagar era mf med och ja det är väldigt orättvist då man inte vill nåt hellre. Kram

• BettanB

Jag fick MA bekräftat i tisdags (på inskrivningen); tredje gången på raken. Fick ett mf i våras och ett förra våren. Vi har försökt skaffa barn i två år nu. Igår var vi på Sahlgrenska och läkaren skickade remiss för utredning. Hoppas nu att vi kan få någon hjälp.

Även om läkaren poängterade att "det är sånt som händer, bara otur". FundersamSkrikandes

Nosce Te Ipsum
  • godiset

BettanB, beklagar dina mf. Hoppas verkligen att ni snart får komma dit o att ni får bra hjälp.
    "Sånt som händer o bara otur" är ju inget man är speciellt sugen på att höra direkt...

Love 4 ever, vi tog proverna den 31 oktober, 15 rör blod från mig o 1 rör från min sambo. Vet inte heller vad som händer sen.

Vi kan väl hålla kontakten?

• BettanB

Eller, en annan favorit: "Nu vet ni ju i vart fall att ni kan bli gravida". ja, jippie! Hellre inget plus alls än ständiga mf säger ju jag.  Det här gör på tok för ont och jag kommer aldrig att kunna glädjas över ett plus.

Vad är det de kollar upp under utredningen?

Nosce Te Ipsum
  • Love 4 ever

Tycker läkarna kan ta lite mer hänsyn till dom som drabbas av flera missfall. En sån jävla otur kan man inte ha alltså,det är ju lite väl extremt.

Dom kolla mina äggstockar hur dom såg ut osv,sen proverna ja du det vet jag inte. Jag har i allafall lite vita blodkroppar i blodet fick jag veta i annat ärende så  vi får se.

Klart vi kan följas åt :)

• godiset

Håller med dig fullständigt!! Jag har blivit gravid ganska snabbt efter mf, ca:2-3 månader efter o då får man även höra att "det måste ju va skönt att det tar sig så fort igen" Visst jätteskönt när det slutar i mf varje gång!! Det blir ju bara svårare att våga glädjas o hoppas över plusset.

Vet inte allt dom kollar men mycket är det hur blodet koagulerar, nåt med sköldkörteln, folsyrebrist o det dom kollar på båda är nåt kromosomtest.

• BettanB

Har blivit väääldigt trött på alla klyschor iaf. Ja, hur tänker de när de kastar ur sig en sån sak?
    Läser en söt liten bok nu "Den lilla sorgen; En bok om missfall". Hemskt skönt. Man känner igen sig. Fast de flesta i boken har "bara" varit med om något enstaka missfall.

Mitt första skakade jag av mig direkt, det andra var lite jobbigare, men den här gången har det varit ett helvete. Just nu är jag inte ens säker på om jag kommer våga igen; är rädd för vad jag tar mig till om det skulle bli missfall IGEN.

Nosce Te Ipsum
  • annapanna2

Hej hej!
    Här har ni en till som har haft upprepade mf. Vi har försökt i snart två år. 3 st tidiga mf i v 6 typ. I mars i år blev jag gravid igen, då fick vi avbryta grav i v 19 pga en kromosomavvikelse. Har varit ett riktigt tufft år, usch. Är i v 5 nu men helt säker på att det är ett tidigt mf den här gången med Gravtestet är väldigt svagt plus att det kom blod i dag. Ska in och mäta hcg i morgon.

Vi har genomgått en omfattande utredning hos en privat läkare. Han tog massor med blodprover. Koagulation, imuniologiska prover, hormoner mm mm. Det har även gjort en kromosomanalys på både mig och min sambo. Allt har visat bra förrutom ett högt tnf alfa. Är därför ordinerad trombyl och progesteron vid ny graviditet.

Jag har haft turen att träffa på en superbra läkare som verkligen har tagit detta på allvar.

Jag hänger gärna på er här då det är så sjuuuuuukt jobbigt allt nu

Oj vad långt det blev..

Ha det gott
    Anna

• BettanB

Hej, annapanna2. Tror ev att jag känner igen dig från en annan tråd, men det kan vara en annan annapanna.
    Vad tufft ni haft det, ingen skall behöva uppleva så mycket tråkigt. Hoppas nu verkligen att det vill sig för er den här gången. Skönt att höra att ni hittat en bra läkare iaf.
    Vad innebär högt tnf alfa?

Nosce Te Ipsum
Svar på tråden Fler med upprepade missfall som vill följas åt?