• lillVilja

Psoriasis

Hej!

Jag undrar om någon vet något om en alg som typ heter Algburjes Carrageen ?
    Den ska tydligen vara bra när man har psoriasis.
    Finns det någon som har testat och vart köper man den? Skulle vilja ha något billigt ställe på nätet...

Tack!!// lillvilja

• Svar på tråden Psoriasis
  • pimpom

Jag vet ingenting om den algen, men det låter spännade då jag också har psoriasis

• Mollie

Alg-Börje, är det det ni menar?? Han finns i Valbo, strax utanför Gävle. Vet inge tom honom mer än att han har produkter av enbart alger!

www.alg-borje.se

Jag har en salva från en gård i Borlänge som gör egen salva på strutsfett, den är absolut den bästa ajg någonsin provat på mina eksem! De sa att den även lindrar och i vissa fall "botar" psoriasis. Den kostar ca 30-50 kr så det kanske är värt att prova?

www.sahlinsstruts.se

• suede

Jag har testat emu olja, tyckte min psoriasis blev värre.....

• Mollie

suede, vad innehåller emu-oljan?

Strutssalvan innehåller enbat strutsfett och ett konserveringsmedel som används till mat, alltså rena naturprodukter.

• suede

Det är samma, struts och emuolja...

• Mollie

suede, samma? Hur kan det vara samma då det är olika djur? Menar du att de har samma innehåll? Fettet och konserveringsmedel?

• suede

Jag antar det, när jag köpte emuoljan så stod det strutsolja inom parantes..emun är ju en sorts struts.

• Mollie

Oki, då vet inte jag, men de på som föder upp dessa djur och har försäljning på gården sa att flera med psoriasis hade hört av sig och blivit (mycket)bättre. Kan inte säga mer. Och strutssalvan (inte olja) har hjälpt mig med mina eksem i ansikte och på händer!

• suede

Va skönt för dig kanske ska prova salva då...jag ger nog upp lite för tidigt också, man måste ju prova ett tag för att märka skillnad...

Svar på tråden Psoriasis