• Legolina

Var hittar jag en svängd duschdraperistång?

Halloj!

Ska få ordning i vårt nya badrum till helgen och inser att vi behöver en duschdraperistång.

Var hittar man en som är svängd liksom formen på hörnbadkaret??

Kan tänka mig att Comfortbutiken har, men de är nog ganska dyra och vi har begränsad ekonomi.

VÄLDIGT tacksam för tips!

(har inte lust att åka runt till en massa affärer i onödan...)

• Svar på tråden Var hittar jag en svängd duschdraperistång?
  • humlan73

jag har köpt en på Jysk , men det var några år sen ....

• Legolina
    Svar på #1
    Värt en titt - hade inte alls tänkt jysk faktiskt...
  • SanSin

Hmmm, jag köpte en på IKEA. Men den hade formen av ett "vanligt" badkar så att säga...Kanske har dom för hörnbadkar också?

• Aileen Wuornos

Vi köpte på Coop

• AstraTrillian

Vi köpte vår på ett byggvaruhus (minns inte namnet men med svart och gul logga?) och den var ganska dyr, tyckte jag allafall. Kanske 300

• Legolina

Nu har jag kollat följande hemsidor:
    K-rauta
    Jysk
    Ikea
    Coop-bygg

Ingen träff... alla har 90graders viklel. Fast det kan ju finnas annat i butlikerna är på nätet..

Börjar bli lite nedslagen 

• AstraTrillian

Legolina: Nej men det var ju K-Rauta! De hade för bara ett par månader sedan. Ring och fråga, det gjorde jag.

• Pojkmamma

Denna har jag köpt. Den är jättebra för man har krokar under stången så draperiet går att dra förbi svängen.

• Legolina
    Svar på #7
    Ja, jag får nog ta telefonen.

Det tråkiga är bara att K-rauta gick ut med att de skulle öppna en butik i vår stad innan nyår - men nu har de skjutit upp det till våren -09
  • Legolina
    Svar på #9
    Märket finns på Comfort i min stad men i comfortkatalogen fanns inga duschstänger med alls (?)

Får jag fråga vad den kostade?
  • Legolina

Hittade en på smartahem.se tjohooooo!!

Ca 480 kr inkl framk o moms.

Den kommer ji inte till helgen men det kan jag leva med...

Frågan är nu om det ska vara dia 140 eller 150...

Badkaret verkar ha ganska exakt 140cm i diameter.

• Pojkmamma

Jag köpte inte min i någon Comfortbutik. Jag tror den kostade lite drygt 300:- men då köpte jag en som är 90 x 90 cm.

Legolina skrev 2008-12-04 11:30:11 följande:
    Svar på #9Märket finns på Comfort i min stad men i comfortkatalogen fanns inga duschstänger med alls (?) Får jag fråga vad den kostade?
Svar på tråden Var hittar jag en svängd duschdraperistång?