• neus

tips om grönt kakel i kök!!!

hejsan! vi ska renovera i köket snart och jag behöver därför tips om grönt kakel!!! vi har ekluckor och jag har fått för mig att det skulle vara så fint med grönt kakel till, nån som har nåt tips att ge mig??

tacksam för svar
    kram

• Svar på tråden tips om grönt kakel i kök!!!
  • CB72

Visst är det snyggt med grönt kakel...

Men tänk på att du ska ha det ett ex antal år ...

Om du/ni nu väljer ett grönt kakel.. Ta inte för ljust,,(menar typ nu, nästan så det går åt pastell grönt,,, å inte ett som går allt för mörkt,,,,),,försök att hitta ett som sligger mitt i mellan,,,eller nögot som går i "ljus" mossgrön,,,,*shit vet inte hur jag ska skriva så du förstår*.....

Ett ek-kök,, är ju ganska mörkt i sig ...

Jag skulle personligen ta en neutral färg typ ljusgrå,,eller,, någon som passar erat golv....
    men men det är ju jag det

• blekinge

Var på IKEA för ett tag sedan och då hade de ett visningskök i ek med mossgrönt kakel. Det var små plattor. Skitsnyggt!!

• AnnaKlara

Vi har precis kaklat om i vårt ekkök, från mossgröna toner till blankt vitt kakel Jag tyckte att det var alldeles för tungt och mycket med grönt, och att eken inte kom till sin rätt. Smaken är ju som baken, men se absolut till att titta på utställningar innan ni bestämmer er

• bustösen

ngt som jag tycker är snyggt är mellanting mellan mosaik och vanliga kakelplattor i strl, typ lite mindre än 1dm breda! då kan man ju ha en rad med grönt eller ett annat mönster, eller helgrönt!

• ash

tja bruden... jag är såååååååååååååå uttråkad... måste städa.. vill inte... kommer du/ni? imorgon på fika??

• Majo

Hej!
    Vi har olivgrönt kakel i vårt ekkök. Vi trivs jätte bra med det. Vi tycker inte att det känns mörkt. Vårt kök är i och för sig väldigt ljust eftersom det är öppet mot vardagsrummet och matplatsen. Skall se om jag kan leta fram en bild. Återkommer.

• Majo

Hej igen nu har jag laggt ut en bild på vårt kök i Mitt Krypin under Bildgalleri

• neus

hej majo, vilket fint kök! vet du vad kaklet heter???

• Helly78

Skulla v asnyggt ha görn eller mörkgrön. Vi har BLÅ kakel men inte fyrkant, uran en lång fyrkant, SNYGGT. Vi köpte på KAKEL-affär där fanns Massor.. Ja tusentals olika.. Det va många snygga kakel..

• lycklig fru

Vi ska sätta upp ekluckor, från IKEA, i tvättstugan. Ovanför bänken ska vi ha grön mosaik från Höganäs. Heter "Mosaico Porcelanico" i färgen Grey/Green (C0120).
    Tror att det blir skitsnyggt.

• MissBeccis

I vår förra lägenhet hade vi grönt kakel i köket, men det var inte helt grönt utan lite "melerat". Kanske inte rätt ord att beskriva det med, men jag kommer inte på något bättre ord just nu. Hur som helst var det jättefint, och jag gillar egentligen inte ens grönt!
    Lägger in en bild i galleriet så kan ni se själva.

• neus

tack för alla tips, jag ska genast kolla upp dem

• neus

är det nån mer som har nåt tips och bilder å visa?

• Thelonius

Har ett litet tips, om man tror att kanske kommer att bli för mörkt i köket med grönt kakel så är det jätte snyggt att sätta vitt kakel i mosaikformat överallt utom mellan spisen och fläkten där man kan ha grönt mosaikkakel. Det blir jättesnyggt. Vi har gjort så fast med grått och vitt. Har tyvärr ingen bild på det.

Svar på tråden tips om grönt kakel i kök!!!