Vad ska jag ta mig till? Behöver både prata av mig och få tipps
Separerade från när mitt yngsta barn var 7 månader de andra 2 var 2 år &9 månader och 5 år. Skillsmässan innehöll mycket bråk pappan som är väldig manipulativ tillsammans med sin mamma som alltid vill styra bråkade om allt men han tog inget seriöst ansvar. Jobbade natt och skyllde alltid på att han var trött när han "glömmde" tider på barnomsorgen, soss. osv. Efter ett tag börjae barnen prata om att pappa ville de skulle sitta i hans knä när de badade och att snoppen blev som sten. Att det förekom tecknade tidningar med porr och porrmemory mm när de var hos hans syskon. Pappan hans mamma och ett av hans syskon åkte utomlands med barnen i 2 v de hörde inte av sig under tiden fast han lovat. Sedan visaded et sig att han lekt att barnens baddjur hade luktat på hans brors snop och därefter spytt. Barnen(alla tre tjejer) kännde sig mycket olustiga...Han förnekar allt och säger att jag ljuger och har hittat på det själv..Hur det nu skulle gått till eftersom jag inte var med. Soss sa att enligt nya pappalagen som kom 1998 har en pappa lika rätt till sina barn. Barnen däremot hade tydligen ingen rätt må bra. Men efter mycket om oc men träffade han barnen endast hemma hos mig varannan lördag på fika, då soss slutligen gått med på att han inte ska vara själv med dem. Men efter bara några träffar slutade han höra av sig. Han har inte haft kontakt sedan den lilla började förskoleklass nu går hon i fyran. Vår gemensamma vårdnad kvarstog då soss inte samarbetade med mig i frågan om ensam. Nu sa skolan de måste ha båda vårnadshavarnas underskrifter på alla papper(nya regler) Jag begär då soss ska hjälpa mig få ensam vårdnad men då vill han plötsligt inte prata om det utan hur han ska få umgänge med barnen. Mötet är i morgon Vad ska jag göra. Barnen är nu 10,5 år, 13år och 15 år och de vill inte träffa honom. Varken han, farmor eller hans syskon har hört av sig undertiden eller svarat på skattemyndigheten vid flytt osv Vad ska jag göra och tänka på??