• SaraMara

När börja bära framåtvänd och hur amma i bärsele?

Hej, har en babybjörn bärsele och undrar när man kan börja bära barnet framåtvänd i den? I vilken ålder ungefär? Sen undrar jag hur man gör om man vill amma när barnet sitter i den. Det står att man ska kunna amma med barnet i men jag vet inte hur man gör och kan inte hitta anvisningar någonstans.

• Svar på tråden När börja bära framåtvänd och hur amma i bärsele?
  • Titti och mini

Framåt är nog när du känner att han är redo för det. Vi väntade till sonen var ca 7 månader, m många bär ju framåt långt tidigare. Det där m amning har jag dock också undrat över, tror nästan det är ett PR knep från Babybjörn där de vill säga sig vara likvärdig m bärsjalar

• Evangeline

Amma i min BB kan jag inte förstå hur det skulle gå till
    Men Emilia är 4 månader och hon vill INTE sitta in mot mig om hon inte är jättetrött och ska sova. Hon vill se världen!!!

• rebusa

Jag började bära min son framåtvänd vid ca 5 månaders-tid.
    Det var lite vingligt i nacken (men med lite stöd av mig gick det toppen), men han var så intresserad av vad som hände att mot mig inte riktigt gick längre.

Jag funderade också på det här med att amma med selen, försökte, pysslade, tråcklade och knepade, för mig var det skitsvårt, mest intill omöjligt.
    Jag fick hänga honom långt ner i selen, nästan löst, och sen stödja bröstet han ammade, vilket gjorde det svårt att gå och amma.
    Och då försvann själva meningen med att amma i selen.
    Tror oxå det är ett säljknep.....!

• Karro midsommarbrud

Jag ammar i selen men inte förrän nu (han är 8 mån). Jag har bild på det i mitt galleri.
    Har honom mot mig och tar ut bröstet UPP ur tröjan liksom. Urringat underlättar

• Becka21

Vi började låta Leo sitta framåtvänd i bärselen bara för 2 veckor sen..det var bara några dagar innan han blev 4 månader.
    Jag har hört att man ska vänta till ca 4 månader eftersom innan det så kanske bebisen inte är så stabil i nacken o sen kan de få så mycket intryck av att sitta åt det hållet.

• Malin 81

Jag har inga problem alls med att amma i babybjörn active... Jag spänner upp nackstödet och spännet som är till ryggstödet. Tar ner axelbandet litegrann och med en amningströja (sån från H&M) så är det relativt lätt. Har iofs bara stått still och ammat, sliter ju i bröstvårtan så om man går samtidigt.

Ett bra sätt att amma på om man inte hittar nått ställe att sitta och amma på.

• psk

Sonen är fyra månader och han sitter fraåt vill inte titta in i mig vill se världen ffa träden.

Svar på tråden När börja bära framåtvänd och hur amma i bärsele?