• Caterinek

Ni som är i vecka 35+ hur mycket känner ni av er bebis och hur?

Som rubriken lyder: Hur mycket känner ni er bebis och hur är rörelserna?
    Tycker rörelserna har minskat markant samt att man endast känner att den vänder på sig lite...Hur upplever ni det?
    Jag är i vecka 36

• Svar på tråden Ni som är i vecka 35+ hur mycket känner ni av er bebis och hur?
  • Tvåbarnsmor

Känner inte lika mycket sparkar nu eftersom det är så trångt men det är allt en del puffande efter mer utrymme där inne. Ser en rumpa eller en häl åka förbi då å då :D

• StinaChristensen

Är i vecka 36+5 nu och visst, jag känner inte av bebisen så mkt mera nu men så fort den sparkar eller fäktar med armarna känner jag av den.

24 days to go and still counting
  • jamex

min har varit lugn hela graviditeten, något som gett mig en å annan ångestattack:D
    nu är "han" ganska lugn, byter ställning, petar ut foten i sidan på mig, hickar lite... Känner varje dag men kan gå ett par timmar när "han" sover. Då puttar jag på magen oftast kommer en puff tillbaka direkt, andra gånger sover "han" hårt och det tar ett par minuter innan det rör sig.

• Lycklig88

hejhej.. jag är i vecka 36 imon.. Känner av bebisen bara mer o mer helatiden.. skumt :P hehe.. känns som han ska ut från magen nu typ.

• CottonCandy

håller med Lycklig88 känns mer å mer hehe.. v 37 i morrn

• Tingelina

Bebisen känns lugnare, alltså den rör sig mindre ofta, men med mer kraft. Känner av mycket mer tryck, inte så mycket sparkar/buffar som förut.

• HNA
    Tingelina skrev 2008-12-04 17:26:25 följande:
    Bebisen känns lugnare, alltså den rör sig mindre ofta, men med mer kraft. Känner av mycket mer tryck, inte så mycket sparkar/buffar som förut.
    samma här. mindre ofta men mycket kraftigt, ibland VÄLDIGT kraftigt. däremot min mage ,,dunkar,, ofta för barnet hickar flera ggr om dagen. häftigt
  • jamex

fick förresten min första spark mot revbenen i dag, 37+1.

• Tingeling83

va rätt lugnt , kände ju den rörde sej o massssa förvärkar, sen e hon föd vecka 36

• Mamma till två mirakel

Känner mest buffar nu och tycker bebis sover mer på nätterna nu när jag sover innan brukade jag vakna ett par ggr per natt av att bebis lekte vilt i magen...
    Känner av rörelser med jämna mellanrum hela dagen och ser/känner när rumpan flyttar sig från hö-vä och när h*n ligger men fötterna framåt....
    Plus hickar några gånger per dag...

(¯`°?.¸ ღ♥ Bär på ett Mirakel v.36 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • HNA
    Nattfjärilinnan skrev 2008-12-04 18:27:29 följande:
    Känner mest buffar nu och tycker bebis sover mer på nätterna nu när jag sover innan brukade jag vakna ett par ggr per natt av att bebis lekte vilt i magen...Känner av rörelser med jämna mellanrum hela dagen och ser/känner när rumpan flyttar sig från hö-vä och när h*n ligger men fötterna framåt....Plus hickar några gånger per dag...
    precis så känner jag min bebis...det kunde jag har sagt.... bebisen har blivit lugn på nätterna och jag hoppas att den fortsätter så utanför också....
  • Mamma till två mirakel

anja: Ja eller huuur tänk om lille plutten kommer sova så fint sen om nätterna också Oskyldig

(¯`°?.¸ ღ♥ Bär på ett Mirakel v.36 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Catbride

Är i vecka 36 å det har definitivt INTE blivit lugnare där inne. Det buffas, å bökas å sparkas åt alla möjliga håll! Hur mycket kan den vända sig igentligen?? BM sa att den fixerat sig med huvvet redan - då har jag en gymnast därinne som kan vrida benen å armarna åt alla håll!! Magen går i stora vågor och man kan ibland se att det är nåt stort som putar ut (rumpa? ben? lår?) och ibland nåt lite smalare (arm? hand?)

Det har bara blivit värre på kvällarna också, har svårt att somna, och det ilar/värker när den trycker huvvet neråt. Visst är jag jätteglad att man känner att den lever. Men när man nästan ligger å kvider av sparkarna och för femtielfte gången måste gå på toa för att det KÄNNS som man är kissnödig, då är den inte mycke värd magen

• lillasmilla

v 35+6 en vilde har jag i magen, rör sig massor. fötterna möblerar om revbenen på höger sida. hicka flera gånger om dagen. känns som den letar alternativa vägar ut... =)

• Stina M

måste vara en alien eller nåt! Helt galen i magen och det är väl inte direkt uppskattat den här tiden. Dottern var absolut inte i närheten ens...

• Hayzel

Vissa säger ju att bebisens rörelser blir mindre mot slutet eftersom det blir så trångt!
    Men inte här... bebisen blir bara vildare och vildare..känns som om magen ska spricka..Känns som om den vrider och vänder på sig hela tiden!!
    Har 2 veckor kvar till bf!!

• Mollie77

Buffar mer änn sparkar..Känner delar som drar förbi...men fortfarande rätt aktiv

Vecka 36

Snart kommer vår fyra
  • miss peach

35+5. Känner lååångsamma rörelser för det mesta. Märker hur den har det trångt där inne. Ena minuten är huvudet på vänster sida, andra minuten är den borta...Enligt BM ligger baby i snedläge. så den får ju vända på sig snart tycker man ju. Vill slippa vändingsförsök. Vet inte vad som har hänt men min mage har börjat klia som f-an. Har fått nästan som blåsor av allt kliande. Usch.

Svar på tråden Ni som är i vecka 35+ hur mycket känner ni av er bebis och hur?