• kokos

vad säger de "döda" om döden?

Alltså jag har lite funderingar runt detta ämne och har läst visserligen populärböcker om livet på den andra sidan av lite olika författare. Försöker att hitta vetenskapliga rapporter osv men hittar inte så mycket av naturliga skäl.
    Ni som varit till ex medium eller har egna förmågor, vad vet ni om vad som händer?
    Återföds man? Skapar man sin egen tillvaro efter fysisk död? Är själen bara något efterhängande avtryck som sen bleknar? Osv, osv

Ni som varit till medium är det bara hälsningar och ledtrådar som bekräftar vem anden är eller lämnar de besked om vart de är och vad som händer?

All info är tacksamt mottaget.

• Svar på tråden vad säger de "döda" om döden?
  • KristenTjej84

Jag har visserligen inte varit hos medium, då jag vet att de sysslar med onda andemakter som gillar att klä ut sig till avlidna människor.
    Men jag har sett många visioner, från himmelriket där min morfar,farfar och en del andra släktingar bor i.
    Har pratat med min morfar, som dog när han var 41 år, och i den himmelska visionen där jag pratade med honom, så såg han inte gammal ut. Som om han inte längre åldrades.
    Han skulle ha fyllt 78 i år, men i himmelriket ser han ut att vara kanske 30, därför så tror jag att man blir ung och stark igen om man hamnar i himmelen, oavsett hur gammal man var då man dog.

Har även sett en vision om att Ted Gärdestad är i himmelen också, och han såg också föryngrad ut.
    Han lyste av ljus glädje o frid, och såg inte äldre ut än 30 han heller.
    Är så glad över att Jesus gav honom andra chans och tog emot honom i himmelen.

• sandyrosa

kokos skrev 2008-12-04 14:00:42 följande:

Försöker att hitta vetenskapliga rapporter osv men hittar inte så mycket av naturliga skäl.
    "Inte så mycket"? Det finns inga som helst vetenskapliga belägg för att döda någonsin uttalat sig om döden. Och vad kan vi då härleda detta till...?
  • kokos

Kanske lite klumpigt skrivet. Syftade inte på forskning om "spöken" och "andar". Mer NDU upplevelser. Det görs ändå försök inom vetenskapen att förklara det men som sagt inget är bevisat.

Fler åsikter och erfarenheter?
    Tack för inläggen hittills.

• Hyacinta
    KristenTjej84 skrev 2008-12-04 14:46:08 följande:
    Jag har visserligen inte varit hos medium, då jag vet att de sysslar med onda andemakter som gillar att klä ut sig till avlidna människor.
    Hur vet du det??
  • Esmiso
    KristenTjej84 skrev 2008-12-04 14:46:08 följande:
    Jag har visserligen inte varit hos medium, då jag vet att de sysslar med onda andemakter som gillar att klä ut sig till avlidna människor. Men jag har sett många visioner, från himmelriket där min morfar,farfar och en del andra släktingar bor i. Har pratat med min morfar, som dog när han var 41 år, och i den himmelska visionen där jag pratade med honom, så såg han inte gammal ut. Som om han inte längre åldrades. Han skulle ha fyllt 78 i år, men i himmelriket ser han ut att vara kanske 30, därför så tror jag att man blir ung och stark igen om man hamnar i himmelen, oavsett hur gammal man var då man dog. Har även sett en vision om att Ted Gärdestad är i himmelen också, och han såg också föryngrad ut. Han lyste av ljus glädje o frid, och såg inte äldre ut än 30 han heller. Är så glad över att Jesus gav honom andra chans och tog emot honom i himmelen.
    om du påstår att du sett visioner av folk som gått bort, och samtidigt säger att medium sysslar med onda andar så motsäger du dig själv ju. Då sysslar du också med det?!
  • KristenTjej84

Jojo75:
    Nej, för jag går inte till mediums.
    De visioner jag fått av avlidna människor har kommit från Gud, via drömmar.
    Hyacinta, har flera anledningar varför jag tror medium sysslar med onda andar, en av dem är onda andars närvaro jag känner om jag tar en snabb titt på dessa "medium"reklam eller program som går på Tv4 plus.

• Esmiso
    KristenTjej84 skrev 2008-12-05 21:25:16 följande:
    Jojo75: Nej, för jag går inte till mediums. De visioner jag fått av avlidna människor har kommit från Gud, via drömmar. Hyacinta, har flera anledningar varför jag tror medium sysslar med onda andar, en av dem är onda andars närvaro jag känner om jag tar en snabb titt på dessa "medium"reklam eller program som går på Tv4 plus.
    hur kan du säga att DINA visioner kommer från Gud, men andras från onda andar???
    Snacka om att tro sig vara förmer än andra...
  • Nationalromantikern

När man dör så dör man, då är man alltså död.

• listo
    KristenTjej84 skrev 2008-12-05 21:25:16 följande:
    Jojo75: Nej, för jag går inte till mediums. De visioner jag fått av avlidna människor har kommit från Gud, via drömmar. Hyacinta, har flera anledningar varför jag tror medium sysslar med onda andar, en av dem är onda andars närvaro jag känner om jag tar en snabb titt på dessa "medium"reklam eller program som går på Tv4 plus.
    Men du har ju inte möjlighet att avgöra att dina drömmar är bättre/mindre onda än någon annans... det är helt enkelt omöjligt.
    Med lite humor kommer man långt i livet
  • KristenTjej84

Jojo75.
    Har aldrig sagt att ALLA andras visioner kommer från onda andar..
    markerade medium programmen som går på TV då jag känt av onda andars närvaro när jag kikat på dom.
    Vilket jag har som förklaring till att jag tvivlar på att det där med att besöka medium är en bra idé.
    Vet mycket väl att även icke kristna sett drömmar, visioner och upplevt nära döden upplevelser där de sett himmelen och har aldrig sagt att deras upplevelser är oäkta.
    Sen får du tro att jag är en arrogant människa och dra förhastade slutsatser som du vill..

Svar på tråden vad säger de "döda" om döden?