• Tant T

Hur ska ett tjänstgöringsbetyg se ut?

Jag har väntat och väntat på att få såväl intyg som betyg från min tidigare arbetsgivare och nu säger chefen där att jag själv får sätta ihop texten till arbetsbeskrivningen, "han har inte koll på exakt vad mina arbetsuppgifter var".
    Därför skulle jag behöva lite tips på hur ex.vis detaljerad arbetsbeskrivningen ska vara, hur mycket ska man ta upp, osv. Kanske är det nån som har ett bra tjänstgöringsbetyg att dela med sig av?

• Svar på tråden Hur ska ett tjänstgöringsbetyg se ut?
  • Hera78

Men är det Sveriges sämsta chef du haft som inte haft koll på dina arbetsuppgifter?! Då vet han alltså inte heller hur du utfört dina uppgifter och kan därför inte skriva ett betyg...

I mina tjänstgöringsbetyg har mina chefter skrivit hur jag utfört de uppgifter jag förväntats utföra. Har han inte kunskap om det blir det ju svårt att skriva ett betyg...

• Tant T

Eller hur?! Jag pratade med facket när jag fick hans mail och facket tyckte oxå att det var ett konstigt och dåligt sätt att agera på men menade att jag nog fick skriva ihop nåt om det var det han ville, annars kommer intyget säkert ändå att valsa fram och tillbaka för att jag inte håller med om det han skrivit.

Det ska i sammanhanget oxå tilläggas att jag var anställd där från hösten 2001 till januari 2008 (var dock föräldraledig det sista året) och under den tiden hade jag tre olika chefer och nu, sen i höstas tror jag, är det ytterligare en ny, och det är väl antagligen denna "ombytlighet" som gör denna osäkerhet kring arbetsuppgifter... Och inte vet jag egentligen längre vem som ska skriva mitt intyg och betyg, min sista chef eller den som är idag (som jag på min tid hade som en slags mellanchef)? Strul i jul detta nu när jag återigen är på G att bli arbetslös (har jobbat sen i maj efter 3 1/2 månads arbetslöshet)...

Svar på tråden Hur ska ett tjänstgöringsbetyg se ut?