• Anonym (undrar)

hur mycke kostar det att skaffa tandstälning som vuxen?

Ja som frågan lyder hur mycke kostar det att skaffa tandstälning som vuxen?finns de något alternativ till tandstälning om man har överbet?
    e de folktanvården man ska vända sig till?tacksam för svar

• Svar på tråden hur mycke kostar det att skaffa tandstälning som vuxen?
  • mandrarinen

Varierar säkert en hel del. Jag har fått betala en del av min tandställning men om jag skulle ha betalat hela skulle det ha kostat runt 25.000:- Borde gå att höra med tandreglerigen och be dem om ett kostnadsförslag.

• Anonym (undrar)

hur mycke har du fått betala själv? vrf har du sluppit betala hela kostnaden själv?

mandrarinen skrev 2008-12-04 19:12:18 följande:
    Varierar säkert en hel del. Jag har fått betala en del av min tandställning men om jag skulle ha betalat hela skulle det ha kostat runt 25.000:- Borde gå att höra med tandreglerigen och be dem om ett kostnadsförslag.
  • LilaRos

Jag fick min tandställning helt gratis. Påbörjade tandregleringen när jag var 13 år och slutförde den när jag var 17 år. Under tiden mman har fri tandvård är tandställning gratis..

• Anonym (undrar)

jo de vet jag ju frågan va hur mycke de kostar när man e vuxen!
    min son e 13år han ahr tandtälning och det e ju gratis så klart

LilaRos skrev 2008-12-05 11:53:17 följande:
    Jag fick min tandställning helt gratis. Påbörjade tandregleringen när jag var 13 år och slutförde den när jag var 17 år. Under tiden mman har fri tandvård är tandställning gratis..
  • Anonym

Min syster var 30 år när hon fick sin och fick då betala ca 33 000:-

• Anonym (tandis)

då jag hade tandställning skulle det ha kostat ca 25 000kr om jag skulle behövt betala det själv.

• Anonym (jag oxå)

Regeringen införde en reform i somras så nu är det billigare än det varit innan. Försäkringskassan (?) går in och betalar en del.

• Anki84

Min bror skaffade tandställning när han var 26år tror jag.. och nu har han även gjort en käkoperation..
    tror inte han har fått betala mkt själv och allt som allt har det nog gått på mer än 100 000..

Fast han hade verkligen problem med sina tänder.. så jag vet inte vad som krävs för att man ska få hjälp med pengar

kan ju fråga honom vem som betalade hans tandställning :)

• mandrarinen

Anonym (undrar) skrev 2008-12-05 11:09:07 följande:

hur mycke har du fått betala själv? vrf har du sluppit betala hela kostnaden själv?
    Tror det var typ fyra-femtusen jag fick betala själv. Han bli gammal nog till det.. Gissa om jag önskar jag påbörjat tandställningen tidigare... Men glad att det mesta hanns med "i tid" iaf.
Svar på tråden hur mycke kostar det att skaffa tandstälning som vuxen?