• annelie1976

VÄXLA MYNT

jag har en hel påse med mynt. Hur växlar man in dom nu när posten inte finns?

• Svar på tråden VÄXLA MYNT
  • Ina Scot

Ring och kolla med "din" bank. Alla bankkontor tar inte emot mynt har jag upptäckt då vi brukar spara småmynt och växla in (ett smart sätt att spara pengar på utan att det känns), eller så är deras "växlingsapparat" trasig.

• annelie1976

jag tror att man måste vara kund på den banken man växlar in hos? jag har Skandia och dom har inga bankkontor.

• smurfis75

Hur mycket mynt handlar det om? Banken brukar väl ta en avgift, vilket känns totalt onödigt.

Mamma har 2 älsklingar Liam och Texas
  • annelie1976

typ 2000:- en hel skopåse full:)

• tvål

annelie1976 skrev 2008-12-04 18:58:40 följande:

typ 2000:- en hel skopåse full:)
    skopåse?? då är det MER än 2000kr det kan jag nog nästan sätta ett äpple på.
  • Miss Lau

Jag växlade nyligen in mynt på vår lokala Handelsbank. Kostade inte en krona

• annelie1976

ja du vet en sån där i tyg man får när man köper fina skor:) Kul om det är mer:)

• annelie1976

Hämtade du rör då eller ?

Miss Lau skrev 2008-12-04 19:00:32 följande:
    Jag växlade nyligen in mynt på vår lokala Handelsbank. Kostade inte en krona
  • Miss Lau

annelie1976 skrev 2008-12-04 19:03:50 följande:

Hämtade du rör då eller ?
    Ja, jag fick rör.
  • Högst32tecken

Jag brukar stoppa mynten i rör och knalla ner till min lokala pressbyrå. Dom har vid samtliga tillfällen blivit helt överlyckliga över att jag vill GE dem något de annars är tvugna att BETALA för. Att KÖPA växel av banken är nämligen inte gratis det heller, banker är ju som bekant duktiga på att ta betalt.

• CottonCandy

man brukar för sätta alla mynt i rör först för dom räknar inte. ..inte när jag va in sist iaf.. lyck till

• septbebis

Här finns det myntväxlare både på Ica maxi och Willys.

Svar på tråden VÄXLA MYNT