hormonplitor även på magen?
vår 5 veckors har fått ågra röda små prickar på magen... vad e det? ngn mer som haft det? ofarligt? hormonplitor gissar jag på utan att veta
vår 5 veckors har fått ågra röda små prickar på magen... vad e det? ngn mer som haft det? ofarligt? hormonplitor gissar jag på utan att veta
ingen?
Det är förmodligen hormonplitor, min lille kille på 3 veckor har hela ansiktet fullt just nu men har ven haft några på magen och bröstet, antar att det är helt normalt.
Det är säkert hormonplitor!
så länge dom inte är under naveln så är det nog det mest sannolika.
Min yngsta tjej som nu är snart 13 v hade hela huvudet och bålen FULL med prickar när hon var typ 5 v... Hon såg inte klok ut, enl bvc var det horminplitor. De började försvinna när hon var runt 8 v, å är nu helt borta.
Det är säkert sådana även din bebis har! Enl bvc är det värst runt 5 v och det stämde på vår tjej.
han har även lite under naveln typ där blöjan sitten.. vad e det för fel om det är under naveln? ngt speciellt?
Om de bara sitter under naveln kan det vara reaktion på blöjan (varmt, fuktigt) Men är det hela magen är det säkert hormonplitor. Min son hade rygg och mage när han föddes. I ansiktet fick han efter en månad, såg ut som pizzaface . Fråga annars bvc. Kram
Vår tjej hade oxå under naveln, å de sade till mig att de kan ha hormonplitor på hela magen.
Om jag minns rätt så hade dottern hormonplitor lite överallt. De kunde försvinna några dagar och sen komma tillbaka. Höll nog på så tills hon var runt 1½ månad.
vår son har ett parti under naveln med massa små röda prickar.
Sen på magen är det bara några enstaka här och var.
vad kand et vara? Blöjeksen? eller ett tecken på ersättningen, att han ej tål komjölk?
min dotter har också lite röda prickar i ansiktet och bvc sköterskan sa att det var hormonplitor.