• Anonym (förvirrad)

Gör jag fel som inte grattar min son på födelsedagen??

Jag ska försöka fatta mig kort. Jag har 3 barn och 2 utav dem fyller år idag. Min son som fyller 11 har beslutat sig för att han inte vill ha någon kontakt med mig...fråga mig inte varför. Deras pappa har bråkat med mig sen den dagen jag beslutade mig för att separera pga att vi bråkade väldigt mycket och jag tappade känslorna för honom...vi va sambos i 14 år.
    Han ville absolut inte detta och bad på sina bara knä att jag skulle fortsätta med honom.
    Han använder barnen emot mig och har tutat i dem en massa skit, jag får knappt träffa dem. Träffar bara töserna ibland, men dem är ju så pass stora att dem bestämmer det själv. Hade min mellersta här precis 1 1/2 vecka. Men efter varje gång jag har träffat dem, får jag bara höra en massa skit ifrån pappan.
    Nu har min son sagt att han inte har någon mamma längre och vill inte ens prata med mig i telefon. Jag är mycket besviken och ledsen för det...jag har ju inte gjort dem något, bara lämnat deras "ursäkta uttrycket" idiot till far.

Kan tillägga att min mellersta vill flytta hit, men får inte för pappa.

• Svar på tråden Gör jag fel som inte grattar min son på födelsedagen??
  • Alec

Kan du inte skicka en liten symbolisk present med ett kort. Med all säkerhet kommer han bli glad, även fast han kanske inte visar det!

• blip

jag tycker du ska göra ett försök...

då vet ju i alla fall din son att du FÖRSÖKER...

att du inte skickar ett kort eller försöker ringa
    ger honom säkerligen bara vatten på sin kvarn
    om han tror att du ändå inte älskar honom...

så ge det ett ärligt försök,
    då behöver du inte må dåligt över det heller...

• GladaVirre

gratta han!! jag vet själv,. jag är skillnsmässo barn.. jag sa att jag inte brydde mig om min pappa, om han grattatde mig eller inte..Men jag väntade hela dagen på att han skulle ringa, men det gjorde han aldrig.RING!!!! Lägger han på skicka vykort! Det kommer löna sig iframtiden!!

• Teskedsmamman

Gör något i alla fall!!!!

Min mamma gjorde så där mot min bror när han var liten och det sitter djupt i honom nu, när han har fattat att mamma inte var ensam om att bråka och att det pappa sa, kanske inte alltid stämde...

• Atena

Jag vet inte vad ni har för familjesituation; har fadern ensam vårdnad eftersom han kan vägra dig att träffa barnen, eller?

Hur som helst, din fråga om att gratulera sonen på födelsedagen; jag tycker du gör fel som inte grattar honom! Även om din son är arg och besviken på dig (och ituad lögner av sin far etc) är du hans mamma och borde står över sådant "ge-igen-beteende". Han är 11 år och behöver sin mamma; er relation blir inte bättre av att du inte uppvaktar honom (men hans syster?) på födelsedagen! Även om han inte vill prata med dig i telefon tror jag han blir väldigt sårad om du inte ringer honom idag och han kommer att använda det emot dig i framtiden!

• MosterMaggi

Håll kontakten för 17 gubbar. Gratta honom! Tror som GladaVirre att han djupt inne i sig vill ha en hälsning. Det är ditt jobb som vuxen att kliva över hans försvars- och skyddsmur som han till vardags behöver blockera smärtan med.

• Trulis

Jag är på Alecs linje.
    Skicka ett kort eller en present, absolut! Även om han inte visar eller säger nåt öppet, så kommer han att uppskatta det. Han sitter i en rävsax just nu, där hans pappa vakar över honom som en hök förmodligen. Inte så lätt att visa större glädje då..

Hur gammal är din mellersta? När barnen har uppnått en viss ålder så har de faktiskt en egen talan, och kan med familjerättens hjälp, om nu någon skulle motsäga sig detta, välja vart man vill bo.

Ditt ex är bitter och förbannad, och han kommer att hålla på tills du krälar i leran, bjud honom inte på det. Tids nog kommer dina barn att genomskåda även honom, men det är inte lätt när de befinner sig i "hans våld."

Alltså... Gratta sonen, han behöver det. Och stå på dig!

styrkekramar

• Trulis

oj.. några hann emellan alec svar.. men vi är alla överens här ser jag.
    You go TS!

• Kajsan

Självklart ska du gratta din son, han är ett barn!
    Visa att du inte är barnslig och långsint.
    Om du inte grattar honom så kommer han minnas det hela livet , mamman som la sig på barnens nivå typ!
    Åk dit med en present, ögonaböj!

Lycka till!

• Wilmas mamma

Ja säger som dom flesta. Även om ditt barn inte vill ha nån kontakt med dig, så har jag svårt att tro att han menar det . Det är nog så att han inte kan tycka annat när hans far talar illa om dig. FY, vilket as alltså!
    Men, jag tycker iallafall att du ALLTID skall visa dina barn att du bryr dig om dom. Då kan inte deras pucko till far ha ngt att säga om det iallafall...

Kram!

Svar på tråden Gör jag fel som inte grattar min son på födelsedagen??