• 1 tu 3

hur förvara alla dessa gosedjur?????

Dottern på två har en hel del nallar och div gosedjur som nu ligger lite överallt eller nedtryckta i ngn leksaksback

Hur har ni i era barns rum? Kom med smarta och barnvänliga tips på hur vi förvarar alla dessa djur. Jag vill gärna att de får vara framme så hon kan leka med dem under dagen, men det känns lite synd om dem att ligga ihoptryckta bland alla leksaker.

• Svar på tråden hur förvara alla dessa gosedjur?????
  • e d

Jag satt precis och såg senaste avsnittet av "Nytt läge" på tv 3..

Om du går in i länken nedan och bläddrar till barnrum 2 så ser du hur hon har satt upp betonggjutrör som hon har kapat och satt upp som förvaring på väggen.

www.tv3.se/content/blogcategory/1686/1745/

Jag tyckte att det var en jättebra idé, man kan ju också måla rören i någon roligare färg. Rören köper man på byggmarknaden, vet inte alls priset dock. Vet inte hur hon satt upp dom heller, men det får man klura ut nån lösning på.

Kanske kan vara något för dotterns gosedjur?

• Mejis

Jag har köpt en stor plastback som jag förvarar under sängen i min dotters rum. Den finns på ikea för 99:-. Lätt att dra ut och skjuta in. Dessutom tycker hon att det är roligt att "bada" i.

• luull

Man kan ju alltid sätta upp ett nät i hörnet av taket och väggen och lägga alla gossiga djur där.

• erkiperki

När jag var liten så hade jag dem i en stor, fin rottingkorg (typ tvättkorg) med lock. När man hade lekt klart så var det lätt att bara sätta ner djuren i den, det var ju dessutom lätt att göra själv. Vissa anrordnigar som sitter på väggen kan se lite svårtåtkomliga ut och kan kanske kräva hjälp av vuxna.

Svar på tråden hur förvara alla dessa gosedjur?????