• denfina1

Träffar för lite folk?

Jag har en 5 månaders underbar dotte rmen tycker att vi träffar för lite folk om dagarna.

Det är ju viktigt att vår flicka ser mig prata med andra vuxna så jag kan känna panik över den sociala kontakten.

Annars är min man hemma på kvällarna efter sitt jobb.

Fler som har det såhär? mina vänninor jobbar om dagarna och flyge ri sina jobb.

Vår flicka blir mycket skrikig (skär i öronen) bland människor nu och bara mamma "duger" så kanske det är ett tecken på att vi bör träffa fler människor. Eller?

Så lätt att sitta hemma och häcka...

• Svar på tråden Träffar för lite folk?
  • FrökenR

Har ni någon öppna förskolai närheten? Vi gillar att gå dit så får an leka av sig lite...

• denfina1

Kan man gå dit med en 5 måanders för de tär i princip bara barn som kan gå som är där och min lilla ligger på rygg och tittar på mig..Hon kan ej sitta än.

• Trulsa1985

Vi går på öppna förskolan och vi går ut på stan och vandrar runt på dagarna... Man får leta reda på folk att umgås med :)

• Duckan74

Tänkte också slå ett slag för öppna förskolan. Du får prata med andra föräldrar, ta en kopp kaffe och barnet får träffa barn.

• Duckan74

Ja, klart du kan gå med din lilla.

• FrökenR
    Svar på #2
    Vi gick för första gången när sonen var 6 veckor. Kanske inte för sonens skull utan mer för min skull. Jag blev galen av att sitta hemma och att allt annat man vill hitta på kostar skjortan (känner mig inte rik som föräldraledig precis). ÖF är gratis och man träffar massa trevliga människor. Vi har en eftermiddag i veckan som är för barn upp till 12 månader på vår ÖF.
  • bebben Elias mamma

Öppna förskolan delar ibland upp åldrarna. T.ex. där jag gick var det 0-12 mån på måndagar och 1-6 år resterande dagar. Det är ju bara att ringa och höra.

Svar på tråden Träffar för lite folk?