• vakttjejen

Yaz p-piller och biverkningar?

Någon som äter detta p-piller. Vad har ni fått för biverkningar? Rädd för att gå upp en massa i vikt. Hur är det för er?

• Svar på tråden Yaz p-piller och biverkningar?
  • Anonym (yaz-ätare)

Jag äter Yaz, och jag kan säga att det är det bästa skydd jag nånsin haft! jag är jättekänslig för att äta hormoner, har testat 4 andra sorter innan jag blev rekomenderad Yaz. Jag mår illa eller blir nedstämd av de flesta p-piller, men inte av Yaz :)

Jag har inte gått upp någonting i vikt, och har inte känt av någon biverkning alls.

Hoppas det funkar lika bra för dig! :)

• Nettus81

äter oxå detta piller nu efter att ha käkat mercilon i nästan 10 år sammanlagt o har ätit yasmin i 3 månader..

men mår betydligt bättre på dessa o känner mig inte nedstämd (eller mår illa som jag gjorde på yasmin..)

dock lite rädd för det här med o glömma mer än 12 timmar..tar mina tabletter på så olika tider o har alltid gjort..men dessa ska man ju ta typ samma tid känns det som..o ja har glömt en tablett vissa dagar o tagit dagen efter o då har det varit 24 timmar senare..så ja får väl hoppas man inte går o blir gravid eller nåt nu..

men ingen uppgång i vikt här inte o inga biverkningar...o dessutom lite snygga kartor om man jämför me andra..o lite smartare..men d ska man väl få för det priset..

• vakttjejen

Vet inte om det är medicinen jag känenr av men jag har helt tappat matlusten vilket kanske är bra med tanke på att jag börjat på VV precis. Inga sug och känenr mig inte hungrig. Dessutom har jag börjat att må illa på eftermiddagarna...kan det vara en biverkning tro?

• Lollo2000

Hej,
    jag har börjat ta Yaz och har tagit en av kartorna so far.
    Min gynekolog tyckte att jag skulle börja ta dem eftersom jag har en del vuxenacne (är 29 år gammal) och tappar MYCKET hår. Båda mina föräldrar är tunnhåriga så jag antar att det ligger i generna också?
    Men enligt blodprover så hade jag lätt förhöjda manliga hormoner som gynekologen trodde skulle bli bättre med YAZ. 

Jag upplever dock att huden är liiite bättre men att jag tappar otroligt mycket hår. Det är tunnare än vad det var för ca 3 månader sen t ex.Massor med korta hår över hela huvudet, och helt tunt i luggen, där hårstråna ser ut att ha gått av.
    Jag ade järnbrist i februari, men jag vet inte om håravfall kan komma så sent. Mår otroligt dåligt över detta, och börjar känna mig deprimerad av det. 

Är det någon som har liknande erfarenheter av yaz, eller upplever något annat?

• Anonym
    tatykoktoss skrev 2023-01-10 08:38:25 följande:
    Köp Yaz - https://onlinecheappills.com/yazse.html Jag mår jättebra på Yaz.
    Pucko! Gå till en barnmorska som kan kontrollera t ex blodtrycket först. då får man ett recept.
Svar på tråden Yaz p-piller och biverkningar?