• lugna gatan

andningslarm

ska köpa andningslarm. vilket är det bästa? och vilket är Ej att rekommendera?
    är till ett rörligt barn, vänder sig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-05 21:25
    Tack för att ni delar med er. Kommer nog att titta närmre på babysens 2

• Svar på tråden andningslarm
  • Haraldsmamma

Hej. Nu har jag inte haft prematura barn, men jag svarar ändå. Vi har haft Babys Sense II och är jättenöjda. Det jag hört mindre bra om är något larm som man tydligen kan fästa i blöjkanten, vet inte vad det heter.

• Haraldsmamma

När de var under fyra månader så har jag haft en platta i sängen och en i vagnen och bara flyttat själv dosan mellan på natten och dagen. Himla smidigt eftersom det är lite krångligt att flytta hela plattan. När de blivit större och kanske ålat omkring måste man ju ha båda plattorna i sängen så att de inte kryper utanför plattan .

• Kisen82

Vi har 2 st babysense II, ett i vaggan o ett i resesängen.  Funkat jättebra, inget falskt alarm.  Mkt bra andninglarm, mkt nöjs med det

Finnas att köpa på www.andningslarm.se

♥ Alex -07, syskon BF 3 juni -09 ♥
  • Kisen82

Om ditt barn e rörligt så skall du helt klart ha tex ett babysense, dvs larm där man har plattor under madrassen, då kan barnet röra sig hur mkt som helst o det funkar jättebra ändå.  Till babysense tror jag att man kunde ha upp tom 10cm  tjock madrass.

Har man ett larm man sätter i blöjan o har ett rörligt barn är risken att det ramlar av och då larmar pga av att det ramlat av. Dvs mindre bra

Som haraldsmamma skrev så under de första månaderna så kan man ha de två plattorna på 2 ställen o bara flytta dosan, mkt smidigt.

♥ Alex -07, syskon BF 3 juni -09 ♥
  • Tobben

Vi gick över till Babysense II när det med klistrad sensor på magen blev för jobbigt. Det fungerar fantastiskt! Vi har plattorna under resårmadrass och en bäddmadrass i ull och det har aldrig falsklarmat, till skillnad från det förra. Det svåra är väl att komma ihåg att stänga av det när vi lyfter upp liten...

Svar på tråden andningslarm