mini79 skrev 2008-12-05 13:05:16 följande:
Jag är 152cm och blev under 6år av min skoltid mobbad för det. Mådde verkligen skitdåligt! Men som man brukar säga; Det som inte dödar det härdar. Jag har lärt mig massor av den hemska erfarenheten. Nu jobbar jag själv som skolkurator och kan på så sätt hjälpa andra som också mår dåligt och jag tror att jag har lättare att sätta mig in i andras problem, tack vare att jag själv inte alltid har haft det så lä
tt.Nu bekommer det mig oftast inte alls att jag är kort. Visst blir jag skitirriterad av och till när jag ska handla kläder som uppenbarligen är gjorda för 3 meters människor! Eller när folk måste kommentera att man är såååå liten... Men oftast skiter jag bara i det och vad gäller kläder så finns det mycket snyggt på barnavdelningen som kostar hälften så mycket!När jag var i din ålder åkte jag till Asien med en kompis (normallängd) i 7 månader. Kan ju säga att det var en uppenbarelse! Busssätena var lagom höga, alla kläder passade utan att man behövde lägga upp dom osv. Försäljarna tittade på mig och log och sa : "Asien size". Sen skrattade de åt min kompis och skakade på huvudet och sa: No, no, too big!Gissa vem som var irriterad då! :O) Med andra ord så finns det miljoner människor på denna planet som är lika liten som du eller mindre!Har inte haft problem med killar heller. Är nu lyckligt gift med en man som inte heller är alltför lång (170cm) och vi väntar vårt andra barn vilken dag som helst. Har redan en son på 1 1/2 som redan är tjejernas favorit på dagis trots att han också är en mini... Du duger som du är! Det vet alla andra som tycker om dig redan, nu är det upp till dig att börja förstå det också!
Okej det var intressant att läsa och orden värmer. Tack

Jo igentligen så handlar dig väl om mig och inte om andra. Jag blir också irriterad när andra ska påpeka min längd!! Men det kankse handlar om mitt självförtroende?
Jag blev dock inte mobbad men fick alltid höra - så liten du är, så liten du är.. Överallt!!
Men det kankse blir bättre med åren som går. Okej jo mitt barns pappa , mitt ex, var 175 å det funkade. Men har nu träffat en annan underbar kille (det tog slut mellan mig och pappan för ett tag sedan) men vågar inte sattsa på han då han är 189, skulle få stå på en stol å pussa hand. Gud vad retligt! Men men..