• Anonym

Kan vi sätta ut egen brevlåda när vi hyr hus (bredvid ägarens) ??

Vi ska hyra ett hus som ligger på en trädgård tillsammans med ett annat hus (där ägaren till båda husen bor). Han har en brevlåda vid vägkanten. Kan vi sätta en brevlåda bredvid hans med våra namn på, eller måste vi anmäla det nånstans?
    (Vi kommer ju vara skrivna där)

Är anonym för ingen vet att vi ska flytta.....

• Svar på tråden Kan vi sätta ut egen brevlåda när vi hyr hus (bredvid ägarens) ??
  • MeNoLike

är det två olika adresser till husen?

alltså typ trädgatan 1, trädgatan 1b el liknande?

Mamma till tvillingarna Timothy och Maximilian 20070325
  • Anonym

MeNoLike skrev 2008-12-05 12:51:39 följande:

är det två olika adresser till husen? alltså typ trädgatan 1, trädgatan 1b el liknande?
    Nej samma adress
    Men vi heter ju olika saker så jag tänkte att brevbäraren kan ju lägga vår post i vår låda o ägarens i hans låda
  • UngMorsa

Ja det bodde väl inte var något problem.
    *Vi hyrde ett hus förut där vi bodd ei halva huset och ägaren i den andra halvan. Vi hade 2 olika brevlådor och fick våran egen post. Någon gång ibland så råkade som lägga fel men det är ju lätt justerat

• Anonym

Ok
    Så man behöver inte anmäla det utan det är bara att slänga dit en brevlåda helt enkelt?

• Anonym

Ingen annan som vet?

• Hjege

Ta kontakt med posten på orten och fråga, de kan ge dig direkt besked hur deras rutiner ser ut lokalt där ni bor.

Anonym skrev 2008-12-05 12:41:46 följande:
    Vi ska hyra ett hus som ligger på en trädgård tillsammans med ett annat hus (där ägaren till båda husen bor). Han har en brevlåda vid vägkanten. Kan vi sätta en brevlåda bredvid hans med våra namn på, eller måste vi anmäla det nånstans? (Vi kommer ju vara skrivna där)Är anonym för ingen vet att vi ska flytta.....
  • Anonym

Hjege skrev 2008-12-05 18:34:08 följande:

Ta kontakt med posten på orten och fråga, de kan ge dig direkt besked hur deras rutiner ser ut lokalt där ni bor.
    Jo, jag ska göra det (inte flyttat än)
    Men vill gärna kolla om någon kanske vet hur de brukar göra...
  • Vasen

Jag bodde i ett hus på en gård för bra länge sedan och satte dit min egen brevlåda. Anmälde det ingenstans, kom inte ens på tanken, men du kan ju slå en pling till närmsta postkontor och fråga? De kanske vill rita in brevlådan på sina kartor eller så .

• Anonym

Ja, jag antar att det är ok att göra så utan att anmäla det nånstans borde ju vara det.
    Tack för svar

• Anonym

Nej du ska inte behöva anmäla detta, bara en vanlig adressändring när du flyttar.
    Brevbäraren har ju ögon att läsa  med så det borde inte vara några problem

• Lolilla

Inga problem så länge du slänger upp lådan (MED NAMN PÅ) innan din post börjar komma.

Svar på tråden Kan vi sätta ut egen brevlåda när vi hyr hus (bredvid ägarens) ??