• sunbeem

vett och etikett???

har vuxit upp i tro om att man väntar med att öppna paket osv... på bröllop ,dop etc för att ingen gäst ska känna att de inte gett lika mycket som andra, men nu när jag har deltagit i fler bröllop etc verkar det som om folk öppnar presenterna, hur ska man göra???? min son fyller 1 år snart och jag vill inte göra bort oss, hjälp!!

• Svar på tråden vett och etikett???
  • J R

Finns det tid tycker jag man kan öppna på plats.
    Men man säger aldrig högt hur mycket man fått, vad gäller pengar....

• Sara Li

Jag personligen tycker att det är trevligt att se på när de som fått presenterna öppnar dem när jag är närvarande, dels för att se vad de tycker om min present, och dels för att jag är nyfiken på vad de har fått från de andra gratulanterna. Jag har inget som helst syfte att jämföra vem som har köpt dyrast present etc, utan jag är bara nyfiken på allt de fått.

• kaksmulan

När det gäller barnen så får de öppna presenterna allt eftersom de kommer tycker jag! Det är ju det som är hela grejen med att ha barnkalas!

Men annars håller jag helt med dig! Jag ogillar starkt när halva bröllopsfesten, dopet eller vad det nu är handlar om paketöppning.

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Sara Li

Om man inte får se presentöppningen tycker jag att det känns rätt meningslöst att ge presenter... man vill liksom vara med "hela vägen".

• Sara Li

Jag tycker tvärtom, presentöppningen är för mig en stor del av en fest!

kaksmulan skrev 2008-12-05 13:14:55 följande:
    När det gäller barnen så får de öppna presenterna allt eftersom de kommer tycker jag! Det är ju det som är hela grejen med att ha barnkalas!Men annars håller jag helt med dig! Jag ogillar starkt när halva bröllopsfesten, dopet eller vad det nu är handlar om paketöppning.
  • mamlan

JAg tycker man ska öppna, har aldrig vart med om att man inte gör det. För mig skulle det kännas som om den jag gett gåvan till inte blev tacksam eller glad över min present om de inte öppnade paketet. Det är ju roligt att se någon bli glad över det man köpt, speciellt ett barn, dessutom tycker jag det är kul att se vad de får av de andra oxå..Har aldrig upplevt att något tagil illa vid sig av de skulle köpt en "sämre" present.

• JeanneDArc

Tycker det är oartigt att INTE öppna presenterna! har aldrig varit med om att det hänt faktiskt. har folk gjort sig besväret att köpa något så vill man väl se att de bryr sig tillräckligt att de är nyfikna också.

• Sara Li

Just precis! Håller med till 100 %!

JeanneDArc skrev 2008-12-05 13:16:46 följande:
    Tycker det är oartigt att INTE öppna presenterna! har aldrig varit med om att det hänt faktiskt. har folk gjort sig besväret att köpa något så vill man väl se att de bryr sig tillräckligt att de är nyfikna också.
  • sunbeem

alltså vi öppnade alltid våra presnetr på våra barnkalas, det är mer nu när man blivit vuxen som jag har reagerat och börjat fundera.....men förmodligen tänker jag för mycket...min son fyller 1år och kan ju inte öppna allt själv....

• sunbeem

men ska man göra det framför alla? eller efter hand?

Svar på tråden vett och etikett???