• Saaaraa

åååh vilket idiotsystem de har! vi kommer aldrig få en större lägenhet!

Vi SKA bo i Tumba. Dels för att slippa använda bilen till sambons jobb. Dels för att jag har bott där hela mitt liv. Vi tris där, kan inte tänka på att bo någon annan stans. Nu bor vi i en ETTA på söder. En etta! På TJUGO KVADRAT! Jag kan slå vad om att alla här på FL har ett större sovrum än vad hela vår lägenhet är.

Men Botkyrka har ett idiotsystem! Ingen bostadskö, nej en intressebank! Man ska själv logga in och anmäla vilken lägenhet man kan tänka sig bo i. Jag loggar in VARJE TIMME, men ändå hamnar jag på plats 238 eller liknande hela tiden! Vi har verkligen ett behov av en lägenhet men just nu känns det så himla surt! Vi kommer inte kunna flytta dit! Hur mycket jag än söker så är det minst 200 före.. helt sjukt! Varför har de detta idiot-först-till-kvart-system.. så himla dåligt.. jag är så arg och ledsen och jag vill INTE bo så här trångt hela livet!

Bara bensin/tull/parkering för att vi bor i stokcholm går på MER än vad en hel hyra gör om vi skulle bo i tumba.
    ååh vill bara skriva av mig för det är så jobbigt att bo trångt!

• Svar på tråden åååh vilket idiotsystem de har! vi kommer aldrig få en större lägenhet!
  • TheCoopers

Åhh jobbigt ? Ingen som vill byta då ?

Hade jag haft en lägenhet i Tumba skulle jag byta lätt

Har en kompis som har en 3:a i Tumba som hon fixat privat tror jag , jag kan höra med henne om du vill . Hon kanske kan ge dig förslag .

I'm the me I choose to be ...
  • Saaaraa

jag vet inte... vi försökte byta förut men då var det ingen som nappade.. sjukt.. eftersom att det brukar va många som vill bo i stan.

grejen är att vi vill ha en hyresrätt. Visst kan man köpa en lägenhet där, men det vill vi inte. Isåfall köper vi en villa eller något. Men en hyresrätt skulle sitta bäst.

TheCoopers skrev 2008-12-05 14:11:12 följande:
    Åhh jobbigt ? Ingen som vill byta då ?Hade jag haft en lägenhet i Tumba skulle jag byta lätt Har en kompis som har en 3:a i Tumba som hon fixat privat tror jag , jag kan höra med henne om du vill . Hon kanske kan ge dig förslag .
  • TheCoopers
    Saaaraa skrev 2008-12-05 14:13:50 följande:
    jag vet inte... vi försökte byta förut men då var det ingen som nappade.. sjukt.. eftersom att det brukar va många som vill bo i stan.grejen är att vi vill ha en hyresrätt. Visst kan man köpa en lägenhet där, men det vill vi inte. Isåfall köper vi en villa eller något. Men en hyresrätt skulle sitta bäst.

Min kompis har en hyresrätt , jag har gett henne länken till ditt inlägg . Hon lär höra av sig .
    I'm the me I choose to be ...
  • CosmicCat

Prova att byta lägenheten via ex lagenhetsbyte.se eller Björns Bostadsbytare. Kan tänka mig att det inte skulle vara helt omöjligt att byta en etta på Södermalm mot en 3:a eller kanske t o m 4:a i Tumba.

• DesiréeochThéosmamma

Hej

Vi bor i en 3a i Tumba/Storvreten och innan vi fick denna sökte vi kanske 2-3månader innan. Allt hängde nog på att jag kollade sena nätter å väldigt tidiga morgnar och vi fick ofta plats 3-6 då. Fick denna lägenheten 1 oktober.

Bodde i bostadsrätt men hyr nu via botkyrkabyggen. Vart i Tumba området söker ni?

• Saaaraa

Men uppdaterar de verkligen på natten och så? De få gångerna jag gått in har det inte hänt någonting vid den tiden tycker jag.. men det kanske är så.. Vi söker i storvreten, tuna och centrum . Segersjö är också intressant. Hur tidigt är "tidiga mornar"`? Ska man logga in vid 5-tiden eller något?

DesiréeochThéosmamma skrev 2008-12-05 14:17:46 följande:
    HejVi bor i en 3a i Tumba/Storvreten och innan vi fick denna sökte vi kanske 2-3månader innan. Allt hängde nog på att jag kollade sena nätter å väldigt tidiga morgnar och vi fick ofta plats 3-6 då. Fick denna lägenheten 1 oktober. Bodde i bostadsrätt men hyr nu via botkyrkabyggen. Vart i Tumba området söker ni?
  • DesiréeochThéosmamma
    Saaaraa skrev 2008-12-05 14:20:06 följande:
    Men uppdaterar de verkligen på natten och så? De få gångerna jag gått in har det inte hänt någonting vid den tiden tycker jag.. men det kanske är så.. Vi söker i storvreten, tuna och centrum . Segersjö är också intressant. Hur tidigt är "tidiga mornar"`? Ska man logga in vid 5-tiden eller något?

ja jag var ute vid 5 på morgonen å sen ibland kom det ut nya på dagarna.

Hehe man måste leva som vanligt men du gjort så att dom skickar mejl när något som matchar dina sökningar har kommit ut?

Lycka till me boende sökandet =)

• DrömmenSomBlevSann

Hur har det gått TS? Fick ni fram ett byte?

• Viewsonic

Jag gick in varannan timme dygnet runt nästan på Botkyrkabyggens hemsida.

Men bättre är nog Björns bostadsbytare:
    www.bjornsbytare.se/

Svar på tråden åååh vilket idiotsystem de har! vi kommer aldrig få en större lägenhet!