• Carolinacarro

Innebandymatch div 2, v.20? Någon som har spelat innebandy och hur länge håll ni på?

Jag har ett litet dilemma. Mitt innebandylag har kris på folk och har frågat om jag kan spela imorgon. Går in i vecka 21 på söndag. Har ingen mage att prata om så fysiskt sätt så är graviditeten inget hinder. Tänkte mest på om det är någon risk för barnet. Smällar i magen har jag aldrig fått under den tid jag spelat, 10 år och ett skott på magen svider bara, påverkar inte mitt inre.

Jag vill verkligen inte göra något som är farligt, men känner att det skulle göra mig jättebra att få vara med och spela. Ser verkligen fram emot det!

Tacksam för svar! Och helst från er som har erfarenhet av lagsporter som innebandy, fotboll eller basket!

Tack tack!

• Svar på tråden Innebandymatch div 2, v.20? Någon som har spelat innebandy och hur länge håll ni på?
  • singstar76

Jag skulle inte ha spelat. Det finns alltid en risk att man åker på en rejäl tackling eller dylikt plus att du kanske riskerar vrida till bäckenet och få foglossningar.

Jag skadade knät när jag blev gravid så det vart ett naturligt uppehåll för mig ändå (hade gått gravid ca 2 månader då)
    Det var under en match och jag hade precis före match talat om för tränaren  att jag var gravid och att detta skulle bli min sista match. Jag var jävligt orolig under hela matchen dock!
    (Hade dock tänkt fortsätta träna ett tag till men det gick ju inte för knät). På träning kan man ju välja själv mer i den takt man vill ta det + att alla faktist kan visa mera hänsyn om de vet om att man är gravid (om man har schyssta lagkamrater)

Edward 071006 - mammas mysgroda
  • Vinkevink

Jag förstår hur gärna du vill spela!! har själv spelat fotboll "hela livet", men tog en paus då jag fick veta att jag var gravid med första. testade en match då jag visste att jag var med barn, men omedvetet sprang jag omkring o spände mig, vilket inte var särskilt kul. tror inte att jag nånsin skulle ha förlåtit mig själv om det skulle ha hänt nåt med bebisen pga att jag spelade. det hade känts så himla egoistiskt (jag avbröt matchen). tycker att du ska tänka igenom ditt beslut ordentligt eftersom du är så pass långt gången men ändå inte så långt att bebisen klarar sig om det händer nåt. man vet ju aldrig när det dyker upp ett knä i magen eller att man ramlar tokigt, eller nåt. dessutom vet ju inte motståndarna om att du är gravid... jag skulle alltså inte ha spelat.

• Carolinacarro

Nej, det blir inget spel för mig. Men jag är riktigt sugen. Har kollat runt lite och innebandy är en sport som specifikt avråds ifrån. Jämförs iofs med kickboxning, vilket inte riktigt stämmer.
    Men olyckan kan ju lätt vara framme och det är dumt att riskera nånting.
    Tack för er svar!

• singstar76
    Carolinacarro skrev 2008-12-05 16:33:38 följande:
    Nej, det blir inget spel för mig. Men jag är riktigt sugen. Har kollat runt lite och innebandy är en sport som specifikt avråds ifrån. Jämförs iofs med kickboxning, vilket inte riktigt stämmer. Men olyckan kan ju lätt vara framme och det är dumt att riskera nånting. Tack för er svar!
    Det var nog ett klokt val. Lycka till med bebben!!
    Edward 071006 - mammas mysgroda
Svar på tråden Innebandymatch div 2, v.20? Någon som har spelat innebandy och hur länge håll ni på?