• Anonym

Tranbär!!!

Vad kan man köpa tranbärsdricka helst osötad?? Nån som kan hjälpa mig??

• Svar på tråden Tranbär!!!
  • Anonym

I en hälsokostaffär! Där brukar de ha en sort som man späder med vatten.
    Urinvägsinfektion? Japp, pröva det, själv har jag även köpt den sötade Jokk tranbär som finns i vanliga livsmedelsaffärer.

• Anonym

Och så skulle jag signera med Majälva.
    /Majälva

• Anonym

men den söta var väl inte bra..

• Anonym

Varför inte det? Den smakar godare iaf, helt klart!
    /Majälva

• Anonym

Är det urinvägsinfektion på G ska undvika socker i största möjliga mån!

Drick MYCKET vatten, snabbt och ofta så att du blir kissenödig. På så sätt kissar man ut eventuella bakterier. Pressa gärna lite färsk citron i vatten för det är bra att dricka surt, även tranbärsjuice är bra- osötad såklart!

Lycka till!

• Anonym

Hej! Det finns även tranbärstabletter! Kommer inte ihåg vad de heter, men burken är vit, med rött och grönt på (bilden föreställe säkerligen tranbär) Har bara sett tidningsreklam, men skulle tro att de finns på hälsokostaffären..

• Anonym

Är du gravid och har en urinvägsinfektion ska du absolut söka Vårdcentral och få behandling med antibiotika. Det är risk för missfall annars.

• Anonym

Oj, det visste jag inte (att man ska undvika socker vi urinvägsinfekton alltså), tack för infon! Då är ju inte Jokk Tranbärsjuice någon bra idé såklart.
    Det är ju svårt ibland att veta säkert om man har urinvägsinfektion, så det där med missfall lät ju oroväckande...

/Majälva

• Anonym

Jag är inte gravid och har inte någon urinvägsinfektion utan bara frågade råd om tranbär...

• Anonym

Ok, men du har ju fått svar på din tranbärsfråga. Om vi sedan pratar om urinvägsinfektion - mot vilket man rekommenderar just tranbär - så gör väl inte det något??

/Majälva

• Anonym

nej, ville bara påpeka det så ni inte tror att jag var gravid...

Men man kan ju dricka tranbär för att förebygga oxå..

• Charlotte

Flyttad från Känsliga rummet till "Hälsa & Kost" under Väntar barn varför tidigare inlägg är anonyma.

Svar på tråden Tranbär!!!