PANIK!! Pastasallad till 50 pers.. Hjälp!!
Vi ska göra pastasallad till minst 50 pers. Vad ska vi ha i? Hur mycket ska man göra? Ge mig tips.
Vi ska göra pastasallad till minst 50 pers. Vad ska vi ha i? Hur mycket ska man göra? Ge mig tips.
Ärtor, majs, sugarsnaps, paprika, oliver, urkärnad gurka, pasta skruvar, kyckling fileér som skärs i mindre bitar. Sen kan man ha i en liten skvätt av nån dressing bara för att den inte ska bli torr. Egentligen kan du ju ha i allt du tycker är gott själv men välj inga kladdiga grönsaker som tomat, det blir lätt geggigt efter bara en kort stund. Jag skulle också undvika sånt som isbergssallad som lätt blir brun i kanterna. Satsa hellre på lite ruccola eller skott i salladen.
4 st billingeost, 15 äpple, 4 st picnicbog, 2 burkar önos smörgåsgurka, 15 dl creme fresch, pasta, grön sallad, italensk sallads krydda, salt och peppar
jag tror det ska räcka till 50 pers
jätte god att göra kvällen innan och låta den stå och dra sig.
ska n iha nåt till lr bara pastasallad?!?!
Här e en jätte god vi brukar göra. Hur mycket det kan behövas till 50 pers har jag ingen aning om, men sök på google efter mat mängd / pers... så borde det komma upp.
Krämig pastasallad.
Penne pasta
coctailtomater
knaperstekt bacon i småbitar
kyckling filé i småbitar
fetaost
svarta oliver
ruccolasallad
Sen en sås på. lätt cremefraiche, turkiskyohurt, vitlök, färsk basilika, salt, svartpeppar.
Mixa först basilikabladen, vitlöksklyftor med 1/3 del av cremefraichen & turkyogurten med stavmixer. häll i den andra oblandade i en stor skål och slå i m,ixen och blanda med sked.
Mixar man allt blir den väldigt lös i konsistensen.
Fixa ihop "salladen" och slå lite sås över och blanda runt. det sista man lägger i är ruccolan och baconet så det behåller sin krispighet.
Servera med bröd och smör till.
Tack för tipsen så här långt.
Vi tänkte ha smör och bröd till och så ska det serveras tårta efteråt.
Salami
ost
sallad
Tomat
Gurka
paprika
Rödlök
Kronärtskockor
Olivar
pasta eller risoni ca 1,5 dl per pers.
det låter gott typ nåt baugett liknade bröd till är ju alltid gott till sallad.
Har en kanongod pasta sallad här, men vet inte mänd, eftersom jag bara gör till familjen
Knaperstekt bacon
Pasta
Sallad
gurka
tomat
euroshoppers feta ost i burk, häll på hela burken, med oljor, kryddor o allt
Icas italienska salladskrydda
Blanda i hop allt, mkt italiensk salladskrydda
Ett populärt recept som de flesta vill ha…..
Kycklingsallad sweet chili
Koka pastan och låt den kallna.
Skär kycklingen i bitar.
Strimla purjolöken och riv morötterna
Blanda Creme fraiche, sweetchili och kryddor
Blanda ihop allt och låt stå en stund innan servering
Servera gärna ett gott bröd till.