• Charlotte87

hackkorv under graviditet?

får man äta det?

vad hände rom ma ätit fast inte får????

• Svar på tråden hackkorv under graviditet?
  • Sara Li

Jag tror att det t o m är BRA att äta det som gravid, eftersom den nog innehåller mycket järn (lever, hjärta etc).

Men om du nu inte får äta den så kommer stora farliga gravidspanarhäxan och tar dig!

Nej skämt åsido, man äter vad man vill som gravid. Livsmedelsverket han bara olika REKOMMENDATIONER, inte LAGAR, om vad man bör och inte bör stoppa i sig. Dem tar man till sig, eller inte. Att bli sjuk eller att fostret ska bli det, är väldigt lite risk.

• Charlotte87

kolla livsmedelsverket, står att man får äta leverpastej men int elever för det innehåller mkt a vitamin i dte somkan skada barnet, åt ju det precis. vad gör jag nu?????+

• Sara Li

Leverpastej innehåller ju också lever...

Och när barnet är fött och har blivit en månad gammal så ska man ge det AD-vitamin i droppform (A och D) (fast det ska ändras till bara D har jag hört) så att du åt denna korv nu idag tror jag inte skadade varken dig eller barnet. Det var ju inte BARA lever du åt, det var ju andra ingredienser också i den. OCH A-vitamin skadar bara i större mängder.

Oroa dig inte!!! Det är bara MAT! Hade varit värre om du hade rökt en cigarett eller tagit en snaps!

• Sara Li

...så tänk inte mer på detta nu!

Svar på tråden hackkorv under graviditet?