Mat till 10 pers??
Någon som har tips på vad man kan bjuda 10 pers på till middag en söndag? Har total idétorka...
Någon som har tips på vad man kan bjuda 10 pers på till middag en söndag? Har total idétorka...
stek m kokt potatis eller hasselbackspotatis eller något sådant...
lasagne går alltid hem.
någon god kycklinggryta kanske? I regel lätt att laga och de blir bara bättre om man gör den dagen innan och låter den stå över natten. Till det kokar du bara lite ris och hackar upp en grönsallad!
Glass till efterrätt. Enkelt gott och ändå festligt!
Kycklinggryta lät ju jättebra! Skönt att kunna göra den redan dagen innan. Var kan man få tag på recept till 10 pers..? Hur mycket man ska ha av allt liksom?
Pajer, ost/skink och köttfärspaj å en god fetaostsallad....*dregglar*
taco gratäng med ris hårda taco skal
Gulach soppa med hembakat bröd och ost eller köttpålägg
Tjälknöl med potatisgratäng brukar jag göra när vi är många. Jag lagar med jämna mellanrum till nästan 20 personer och det är alltid bra med mat som sköter sig själv
En god grön sallad till är det enda som behövs.
Gratänger i alla former, enkelt att göra till många.
Vi har kört ganska mycket pajer på sistone. Men tack för tipsen!
Tacos skulle jag satsa på. Kan man förbereda massor av också!
oavsett maträtt är tasteline.com en jättebra receptsida där man direkt kan få receptet anpassat till antal personer!
Kolla upp någon kycklinggryta där!
Tack kaksmulan!
när jag gör kycklinggryta till 10pers brukar jag ta en 2kg kycklign file..2kg fryst alltså..sen skär i bitar och gör med grönsaker och thaikryddor o kokosmjölk till.
1Kg wokgrönsaker och 1-2 burkar kokosmjölk
har en jätte stor och bra gjutjärnsgryta som det får plats i.
ibland har jag gjort två olika grytor med kycklin, men steker då alla kyckling bitar i stora grytan först och sen lägger över i en vanlig kastrull sen och har i annan kryddning i den'
thailgrytan är nämligen lite stark