• Smörbulle

Overall till nyfödd

Väntar barn nu i vinter och blir tokig på detta med overall till de allra minsta! För det första verkar det bara finnas fleeceoveraller, blir inte det för kallt?

Sedan hittar jag ingen i stl 50, bara från 56. Finns det inga overaller i stl 50?

Någon som vet vart jag kan hitta en bra overall till nyfödd, och funkar det med fleeceoverall med en filt över i liggvagnen? Snälla hjälp!

• Svar på tråden Overall till nyfödd
  • Lantani

Jag köpte stl 56 direkt och visst den var stor, men inte så stor så att den inte gick att använda. Lillekillen var liten när han föddes, vägde 3135 gram.

• lovemyboys

Tror nog att du kan köpa en st 56, för det säger bara poff, så är st.50 urväxt....
    När dom es åå små, så e det lättast med en overall m "åkpåse" istället för ben....förstår du om jag skriver så??
    Bara ett tips!! Lycka till med liten!! //Anna

• Smörbulle

Min son vägde 2960 och fullkomligt badade i 56 overallen, gick inte att ha den första månaden. Jag får små barn, är därför ute efter en liten overall.

• Smörbulle

Får väl kolla runt om jag hittar en 56 som inte är så stor då. Någon som vet hur det är med fleeceoverall mitt i vintern?

• emson

Min dotter passar 56 overallen till fortfarande och hon är 5.5 månad. Väger runt 7-8kg och är 62 lång. Kommer att använda tossor nu istället för vikningen som finns nedtill. Ärmarna är fortfarande jättestora. Den overallen är från HM tror jag.

• emson

Fleeceoverall fungerar toppen i vagn du behöver säkerligen inget annat. De ligger ju nerbäddade och filt behöver du inte om det inte är flera minusgrader. Blir ju vindstilla och varmt i vagnen.

• lindaha

Vi använde en fleeceoverall förra vintern. Den var perfekt när hon låg i åkpåsen. Har man bara en filt i vagnen räcker det nog inte med en liten fleeceoverall, tror jag

• Eka80

Min kille föddes för två månader sedan och vägde då bara 2360 gram så han har haft den här overallen i stl 50 www.lindex.com/se/Products/Product.aspx&subid=111360&prodid=1906522&parentid=0&color=1447627&NewView=true (vet ej hur man länkar på ett bättre sätt) den har han precis växt ur. Vi har en jättevarm åkpåse i vagnen så han har def. inte frusit ännu i alla fall.

• Lantani

Den overallen har vi

Eka80 skrev 2008-12-05 18:49:04 följande:
    Min kille föddes för två månader sedan och vägde då bara 2360 gram så han har haft den här overallen i stl 50 www.lindex.com/se/Products/Product.aspx... (vet ej hur man länkar på ett bättre sätt) den har han precis växt ur. Vi har en jättevarm åkpåse i vagnen så han har def. inte frusit ännu i alla fall.
  • Eka80

Den är jättegosig! Min son älskar den verkligen. Han somnar så fort han kommer i den ;)

• advent

Lindex har även en fleecevariant utan ben, som man knyter ihop vid fötterna. Lite lättare att anpassa i storlek. Den har även ett hål i mitten så att man kan spänna fast bebisen i bilstolen. Har köpt en men inte hunnit testa den än.

• Kallemero79

Har du liggvagn, ev åkpåse, så behöver du absolut inte nåt varmare än fleece, det får ju inte bli fööör varmt!!!! Hade det till sonen som är född i dec.

• josch

jag har en jättemysig manchesteroverall med jersey foder till min dotter den är från pop. Hon ligger i fleeceåkpåse så det räcker gott o väl mitt i vintern. Den finns i vitt o blått. jättemjuk o skön.
    jag skulle nog köpa 56 om jag var du! då har dom lite o växa i :=)

• Sagoflickan

Det ljuva livet:

Tack för Laredoute- tipset. Jag hade samma problem som TS med att hitta overall till min bebbe som kommer i Februari men det problemet löste du till mig med råge. Jag beställde hela 2 overaller (1 för nyfödd stl 50 och en i stl 54 för säkerhets skull) och en halv overall/åkpåse. Jättesnygga var dom på bild åtminstone så nu känns det skönt.

• Baglady

Min dotter är född i slutet av augusti-07, och vi använde Po.ps fleeceoverall hela förra vintern (strl. 68)! KANON!!!!!
    Eftersom små bebisar ligger ner i liggvagn, i åkpåse dessutom, så behöver dom inte varmare overall. Man kan ju ha kofta under om det är riktigt kallt.
    Lycka till!

Svar på tråden Overall till nyfödd