spenatgrönt bajs??
bytte precis på min dotter... hon hade spenatgrönt bajs i blöjan.. mörkt grönt liksom.. har inte varit så innan.. hon är 4 mån. förut kan de ha kommit lite gulgrönt mern inte så här..
ngn som varit me om de??
bytte precis på min dotter... hon hade spenatgrönt bajs i blöjan.. mörkt grönt liksom.. har inte varit så innan.. hon är 4 mån. förut kan de ha kommit lite gulgrönt mern inte så här..
ngn som varit me om de??
kan bli så om de är förkylda och sväljer mycket saliv och/eller snor ;)
vår dotter har fått så utan att vi ändrat på något de gick över efer ett par veckor... haft så nån mer gång sen... tror inte de e någon fara, kan vara tänder, fölrkylning, något med kosten... ja vad som =)
Min son får det när han ätit blåbärspuré men du kanske inte börjat ge ngn mat ännu förstås.
Precis sådant bajs hade min 3 månaders igår. Var på BVC idag för att väga och mäta så jag passade på att fråga om bajset. Hon sa att när födan passerar fort genom magen kan färgen bli grön. Själv åt jag massa frukt och ganska kryddstark mat i förgår kväll. Antar att det satte fart på sonens mage.
Vet att min dotter (som jag inte ammade) oxå hade grönt bajs någon gång så det gäller väl om maten passerar fort oavsett om man ammar eller ger flaska.
Jag skulle tippa på att hon har någon lättare infektion i kroppen.
Tror def. att det är blåbärspurén då. Behövs inte så mycket för att "färga" tydligen. :o)
Min son hade oxå det sist han bajsade. Men då hande han inte bajsat på 4 dagar så det skulle jag inte kalla att maten passerat snabbt.
Jag har ganska nyligen börjat att ge lite ersättning på kvällen annars ammar jag.
Jag har oxå funderat på varför det är sån färg nu när det har varit riktigt senapsgult hela tiden innan.
att bajset är grönt tror jag beror på att det passerar för fort. Min lillkille har bajsat spenat i en vecka, nu börjar det dock gå över. BVC sa att det var pga en virusinfektion
När min hade grönt bajs så sa dom på BVC att det är för att jag har ammat en kort stund..(Vad det nu betyder) Tydligen så kommer det mer näring efter ett tag.. Och det är inget farligt. Men det gick över efter bara ett par dagar! Lycka till!
Grönt bajs beror på att maten passerat tarmen fort, det är inget farligt och fullt normalt. Beror inte på snor, eller dyl