• linper

17 månader och extremt mammig

Har en dotter på 17 månader som blivit EXTREMT mammig sista veckan. INgen annan får göra något med henne, hjälpa henne, bära henne, mata henne osv. Bara jag!!
    Detta blir väldigt jobbigt i längden. Har ni några tips på hur man ska göra för att det ska bli bäst? Överösa henne med "mamma-tid" eller tvinga henne att vara med andra?

Tacksam för att tips!!

• Svar på tråden 17 månader och extremt mammig
  • lia 80

separationsångest, en utv.fas vid 18 månader kanske

• stockholmsmamman

Ge henne extra mycket mammatid, uppenbarligen händer det något i din dotters utveckling som gör att hon behöver din kärlek och din trygghet extra mycket. Lita på din dotter, hon känner nog vad hon behöver ; ) och när hon känner sig lugnare, eller utvecklingsfasen, eller världen runt henne har lugnat sig så kommer hon släppa dig. Hon kanske testar om du står pall när hon behöver dig?

Passa på och njut lite extra, rätt var det är är du mest i vägen, precis som det ska vara! : )

• linper

Tack för era erfarenheter!

Fler som kan dela med sig?

• Jiiipppiii

Har också en tös, 16 mån, som är väldigt mammig. Det går hur bra som helst när jag jobbar men när jag komemr hem så får jag inte vara 2 steg från henne och på helgerna ska hon ta igen för hela veckan... Visst är det säkert en utvecklingsfas men iaf jag tycker att det blir lite jobbigt emellanåt, men jag kommer säkert sakna det när hon inte vill ha mamma nära...

• jlc

Samma här!Min 15-månaderssom aldrig varit mammig är hur mammig som helst. Pappa blir riktigt ledsen, förhan bara gråter när han tar honom.Pappa var hemma med honom en vecka och det gick hur bra som helst! Kanske ett tips, att helt enkelt lämna de hemma med pappa eller en kompis! Tycker också att det är ganska jobbigt. Kan inte ens gå på toa..:)

Svar på tråden 17 månader och extremt mammig