• Anonym (livrädd)

Hjälp min 7 åriga dotter säger att hon vill dö

Ikväll sa min snart 7 åriga dotter att hon vill dö.
    Jag blir rädd tänk om hon skadar sig själv.
    Vi hade ett samtal om varför hon vill dö.
    Fick många olika svar det var skolan alla var på henne när jag försökte gå djupare in det så hade hon många kompisar och tyckte att skolan var rolig.
    Sen var alla stränga vi prata lite om att vi föräldrar och andra vuxna måste ha regeler för att man ska kunna lära sig vad som är rätt och fel.
    ( jag vet att vi ibland kan höja rösten här hemma för mycket blir nästan skrik ibland så jag är jag är ju rädd för att det är vi föräldrar som har satt till denna sits )
    Sen var det två kompisar på området.

Jag sa att vi kan söka upp en psykolog att prata med men hon blev mest rädd och vill inte detta.

Vet inte hur jag ska gå vidare måste ju ta det på allvar kan inte bara strunta i det.

Är det någon som har varit i någon liknande sits???

Snälla hjälp mig

• Svar på tråden Hjälp min 7 åriga dotter säger att hon vill dö
  • Anonym (4)

Endera är det ngt hon bara säger för att få er uppmärksamhet (kanske känner hon sig inte sedd av er och skapar därför detta drama för att ni ska ägna er åt henne), eller så kan hon vara mobbad i skolan men vill inte erkänna det.

• aspie

Se till att hon får hjälp.

Jag kände ofta att jag ville dö när jag var barn och hade behövt få hjälp att reda ut mina känslor. Om den hjälpen sedan är i form av en psykolog eller av någon annan vuxen är kanske inte så viktigt bara någon verkligen NÅR henne. Hon är för ung för att vara ensam med så svåra saker.

• Anonym

Vet hon vad det betyder då? Ett barn som är 7 år kan knappast på allvar mena att hon vill dö..Tycker jag.(kanske i fråga om misshandel hemma men) Klart man skall ta det på allvar, men samtidigt fråga sej varför. Barn tvingas växa upp allt för fort i dagens samhälle, kan inte vara bra.
    Men att hon blev mest rädd när du nämnde psykolog tolkar jag som att hon kanske inte riktigt vet vad hon har sagt.

• Anonym

Anonym skrev 2008-12-05 22:19:47 följande:

Vet hon vad det betyder då? Ett barn som är 7 år kan knappast på allvar mena att hon vill dö..Tycker jag.(kanske i fråga om misshandel hemma men) Klart man skall ta det på allvar, men samtidigt fråga sej varför. Barn tvingas växa upp allt för fort i dagens samhälle, kan inte vara bra. Men att hon blev mest rädd när du nämnde psykolog tolkar jag som att hon kanske inte riktigt vet vad hon har sagt.
    och därför blev rädd när hon insåg att det var något allvarlit.
  • Anonym (livrädd)

Det är ju det jag menar att vi kan inte bara överse henne.
    täknte prata med hennes mormor som kommer hem från semester på söndag om hon kan försöka prata med henne och se om hon kan nå fram till henne. Annars finns det ingen jag tänka mig som skulle nå fram till henne och då får man ju söka hjälp uteifrån genom psykolg eller något.

man känner sig som en usel förälder.
    Uppmärksamhet det får hon...hon kräver mycket av det och det vet vi men hon har också tre syskon som behöver oss och hon akn inte få all.
    Hon får många gånger mer än dem andra eftersom vi vet att just hon behöver det.

• V P E

Ett barn vet väl knappast vad en psykolog är, eller vad en sån gör. Hon förstod nog inte vad det går ut på...

• aspie

Jag tror att ett barn har bättre koll på vad DÖD är än på vad en psykolog är. När jag var sju hade jag sett många döda fåglar men ingen psykolog!

• delfinen80

Min snart 7 åriga dotter säger oxå att hon vill dö.
    Det började i samma veva som hennes älskade morbror gick bort.
    Och nu säger hon ganska så ofta att hon vill dö för att få träffa sin morbror.
    Jag har förklarat för henne att jag inte vill att hon ska dö för då får ju jag inte träffa henne mer.
    Det går lite i perioder det där.
    Funderar oxå på att få någon som hon kan prata med...

♥Ta Hand om Lilla Alice åt oss Brorsan, så som du tog han om Nellie♥
  • Anonym (livrädd)

visst kan det vara så att hon inte menar något med det....men vad det innebär att dö det vet hon vad det är för tyvärr har vi haft många dödsfall sen hon föddes.

Visst det kan vara att hon inte menar något med det men det är ju ändå bättre att kolla upp det man kan ju inte låta det passera

• Anonym (livrädd)

jag använde inte ordet psykolog till henne det vet hon inte vad det är...jag sa att det finns människor som jobbar med att prata med människor som har det jobbigt och skulle behöva prata om det.

Svar på tråden Hjälp min 7 åriga dotter säger att hon vill dö