• Labolina 4

Easy walker duo syskonvagn . Vad tycker ni?

Hej,
    Väntar barn nr. 2 i maj, då blir vår son 23 mån.
    Har nu fått för mig att köpa en Easy walker duo syskonvagn.

Någon som har någon erfarenhet av denna. Bra - dålig?
    Eller har ni andra förslag på vagnar?

Någon som testat den med två suffletter av årsmodell -08 alt har du en sufflet. Vilket är bäst?
    Den med en sufflett ser ut att ha det lite öppet vid huvudet (ialla fall på bild), dvs mellanrum mella suffletten och ryggstödet. Hur upplevs det.

Vi skall provköra vagn i affär på söndag, då kan jag komma med fler kommentarer här.

• Svar på tråden Easy walker duo syskonvagn . Vad tycker ni?
  • Labolina 4

Ingen som har en easy walker?

Nu har jag ialla fall köpt en men den ligger nerpackad i kartong än så länge. Betalade 6799 kr för en helt ny inkl. liggkorg, svart 2008 modell.

Hoppas nu att detta blir bra.
    Önskar dock höra vad Ni andra tycker om vagnen.

• skorpion80

Ska också köpa en duowalker.
    Tycker dom verkar bra eftersom dom e smala och lätta samt att man kan ha bilbarnstol på.

Hoppas att den e lika bra som den verkar!

• EnilemmE

Jag var jätteinne på att köpa en, men när jag nu läst mig till att maxvikten i "syskonsätet" bara är 15 kg, så får vi nog hoppa den här vagnen.. Vi har en tvååring som redan nu väger 15 kg, så det känns inte så lämpligt.. Jättesynd tycker jag!

♥ LOVA ♥
  • Mams79

**puffar**
    vill höra fler

vad är maxvikten på liknande vagnar??

Underbara älskade
  • Labolina 4

Någon mer som vet något om vagnen?

• annamuu

Jag har precis köpt en easy walker syskonvagn och på www.mammarazzi.nu står det maxvikt 17 kg/sits. Jag har varit inne på www.easywalker.nl och där står det 15 kg/sits..

Jag vet att maxvikten på UJ är betydligt högre men det tyckte jag också var enda fördelen med UJ. Den var kort i ryggen och sitsen var jätteliten. Easy Walkern känns rymlig för båda barnen och dessutom verkar den ha fått bra betyg.
    Vår son väger idag ca 14 kg men vi valde E Walkern ändå..känns inte som att 15 kg är exakt utan att de som säljer vagnen vill gardera sig i fall det skulle hända något.

• Ebbaskrutt

I stort sett alla barnvagnar har en maxvikt på 15 kg.. :) Men självklart tål dom ju nga kilo extra...

• Labolina 4

Ja, vikten funderar jag också över. På easy walker står det ju 15 kg eller 4 år.
    Ingen aning hur snabbt min son kommer att gå upp, just nu väger han 10.8kg vid 19 mån ålder.
    annamuu, hur gammal är din son?

Ni skriver att UJ har högre vikt på sin syskonvagn. Vad har de för vikt per barn.
    Så Easy walkern har lite större sittdel än uj. Låter bra.
    Jag trodde det var tvärt om. Vi ville ha en uj först men den går ej in i bilen.

Vi har fortfarande vår nya Easy walker nerpackad i kartong, tänkte inte packa upp den förrän i april, barn kommer i maj.
    Jag köpte min 08-vagn på rea för 6799 kr inkl. liggdel, allt i svart inkl. frakt till dörren här hemma.
    Så jag är väl ganska nöjd.

De säger att Easy walker ökar allt mer i popularitet, men jag har inte sett många ute på gatan, har ni? och inte finns det många på blocket heller.

Fler som har erfarenhet av Easy walker?

• hedvigsmamma

Labolina 4: Synd att man missade det erbjudandet. Lät ju som ett jättebra pris...

Svar på tråden Easy walker duo syskonvagn . Vad tycker ni?