• Gyllan

Kryssa med Birka?

Jag och maken funderar på att skippa julklappar till varandra och istället åka på en kryssning med Birka Paradise och unna och lite spabehandlingar.

Någon som har åkt med den båten? är den bra? Hur är maten? Buffé/a la carten? Och hur är spabehandlingarna?

• Svar på tråden Kryssa med Birka?
  • Linda365

Hej! Jag och min man har åkt den båten några ggr och tycker att den är helt klart bäst. God mat och skön relaxavdelning. Man kan boka bubbelpoolen ute oxå och sitta där med ett glas champange och mysa.
    Jag tycker att a la carten är bättre än buffen men det är nog bara för att jag tycker att det är mysigare med bordsservering
    Har inte tagit några spa behandlingar men har bara hört gott om dom.
    Lyxa till det och boka deluxe hytt, den är jätte fin,med dubbelsäng och stora härliga fönster ut över vattnet.
    Hoppas ni får det mysigt.

• SVejsan

Vi åker båten. Mycket blandad publik. 0 till 70 år. Yngre publik och bra drag fre-lörd och lörd-sönd. Brukar vara mindre stökigt en de andra rederiernas båtar. Har upplevt smörgåsbordet som mycket bra (beror ju vad man tycker om) även a la carten är bra. Brukar vara styrdans/bugg på ett dansgolv sedan också ett större "disko" där poolen är på dagarna...Här åker mer par.

Till skillnad från tex Silja Galaxy så händer det något hela tiden och allt är öppet hela tiden utom ett några timmar efter 03.00.
    Vi åkte Galaxy i helgen (fre-lör) och var besvikna då de inte hade någon kontinuitet eller timing; De stängde dansgolv och hade inte ens en cd-skiva snurrande om det inte var något liveframträdande, taxfreen var stängd "stup i kvarten", När det väl hände något var det bra (tex show och "partyband")- Birka funkar dock bättre.. och har rätt "blandning" för oss. På Galaxy upplevdes det som om det mest var grabbiga företag (könsfördelning 10 killar per 2 tjejer)...

Svar på tråden Kryssa med Birka?