För och nackdelar med ospecificerad utlandsresa!??
Ni som tagit en sista minuten resa med ospecificerat boende. Har ni blivit nöjda? Vilket bolag åkte ni med? Berätta gärna hur ni upplevde er vistelse!
Ni som tagit en sista minuten resa med ospecificerat boende. Har ni blivit nöjda? Vilket bolag åkte ni med? Berätta gärna hur ni upplevde er vistelse!
Vi har åkt ospecificerat ibland med Apollo och haft tur med boendet. Numera har vi dock blivit kräsna med hotellet, och bokar alltid i förväg.
Vi utgick dock alltid från att vi skulle få bo på ett skithotell.
Vi blev mer än nöjda. Reste ospec till Korfu i mitten/slutet av augusti 2002 och hamnade på ett 4-stjärnigt lägenhetshotell. Vi betalade bara 1600 kr/pers och då hade vi ändå lagt till för "egen dusch och wc på rummet". Enligt resebyrån fick man då ett ordinarie rum och riskerade inte att få bo i ett tillfälligt iordninggjort utrymme. Jag skulle nog inte våga åka ospec under högsäsong då man riskerar att få flytta och byta hotell under sin vistelse.
Vi reste med Ving
Ja det är klart, men man får väl alltid bo på något sorts hotell? Är väl inte vandrarhem inkluderat?
Jag och en kompis ska till Canarieöarna i januari har vi tänkt. Ska ta en sista minuten. Men alltid när jag tagit sista minuten har man vetat vilket hotell vi skulle bo på
Men å andra sidan nu är vi 2 tjejer bara, inga barn och så, så det vore inte hela världen för oss om vi fick byta hotell..
Blir nog så ändå! hihi
Sista minuten behöver ju nödvändigtvis inte vara samma sak som att resa ospec. Reser du ospec vet du oftast inte i vilken ort du hamnar och heller inte vilket hotell.
Finns ju totalt ospecat där man inte har nå´n aning om vart man hamnar till att veta vilken ort + vilket hotell man hamnar på. Vi reste med Detur till Turkiet/Marmaris en sommar sista-minuten och stod vid flygplatsen i Turkiet och deltog i lottriet dvs vilket hotell man skulle inkvarteras på. Vi hade en jädra tur för vi fick ett fräscht boende med stor pool, nära till restauranger men lite längre till stan/centrum och strand. Över lag vart vi jättenöjda! Man köper grisen i säcken och kan likaväl hamna på ett skitläge och behöva byta rum flera ggr/vecka men allt som oftast blir det nog medelbetyg plus faktiskt.
Generellt skulle jag säga att för 15 år sedan kunde man göra klipp men nu så sätter de en på "andra hotell" än vanliga bokningar. Vi har dock alltid haft det bra, men inte lika lyxigt som på 90talet, ENLIGT MIG!
C