• bubblez

Blodpropp i lungan

Är gravid i v 21+3 och har precis blivit inlagd på spec.mödravård för behandling av en propp (en liten en, men ändå...) i ena lungan. Bebis mår bra i alla fall och det känns såå skönt!! Ligger nu med heparin på dropp och ska sedan få ta blodförtunnande sprutor resten av min graviditet. Skulle vilja höra lite från andra som har haft liknande. Är inte så himla orolig egentligen, vill mest höra från andra som har varit med om samma sak...

• Svar på tråden Blodpropp i lungan
  • Skrik och Panik

Hejsan

Jag åkte in akut i v 11 för jag knappt kunde andas och fick så ont, hade utbrett med proppar i hela vänster lunga. Fick ligga med syrgas första dagarna för att kunna andas.

Idag tar jag sprutorna Fragmin, en varje kväll och ska så göra resten av graviditeten, sedan när bebis är ute ska jag äta medicinen Varan minst 6 veckor.

Ingen höjdare, men det går ju

• Gnom

Jag har haft lungemboli, dock inte under graviditeten. Jag låg inlagd i 2-3 veeckor med heparindropp (jag hade flera proppar i lungan) Sen fick jag åka hem o äta waran i 4 månader. Det gjordes också en uppföljning sm visade att jag är APC-resistent, dvs ärftlig ökad risk att få blodpropp. Så nu under graviditeten får jag ta fragminsprutor dagligen under hela graviditeten o under 6 veckor efter förlossningen.

Jag är säker på att du inte har ngt att oroa dig för, dom vet vad dom gör. Själv blev jag både röntgad, sövd o opererad när jag var i v.15.. (misstänkt blindtarm)o UL visade efteråt att bebisen mådde fint i magen.

Det kommer att gå fint ska du se!

Svar på tråden Blodpropp i lungan