Hur vinner man en auktion på tradera?
Ska man lägga ett nytt bud själv den sista minuten eller?
Om folk sitter och väntar?
När är det läge att buda för att vinna?
Är inget proffs.
Ska man lägga ett nytt bud själv den sista minuten eller?
Om folk sitter och väntar?
När är det läge att buda för att vinna?
Är inget proffs.
Att ligga sitt maxbud sista minuten ar mitt basta tips!
tack
Sitt och vakta sista minutrarna. Uppdatera sidan ofta så du ser omk ngn bjudit över dig. Alternativet är att redan frå början lägga ditt maxbud och se om det blir högst. Fast jag tycker inte den taktiken brukar funka särskilt bra.
när du lägger maxbud - buda alltid med udda siffror så är det lättare att vinna auktionen.
istället för 50 kronor - lägg 51 -
Istället för 55 kronor - lägg 59 -
osv... och lägg alltid budet lite högre än bara nån tia högre än det bud som ligger. Ligger budet på 50 kronor så buda hellre 99 kronor så är du med längre och har större chans att vinna än om du bara lägger en femma högre.
jag kollar alltid på sista minuten.. o så när det är en min kvar så lägger jag mitt bud... då hinner ingen annan buda över och så vinner man atomatiskt...
Man ska inte buda för tidigt...trissar bara upp priset...jag brukar vänta till slutet av auktionstiden. Men det beror ju på hur mycket man är villig att betala för en grej också.
Sen ahr du ju budbetjänteen...det är bra, då lägger du ditt maxpris och så ökar det automatiskt när nån lägger ett bud.
Ejin skrev 2008-12-06 12:25:09 följande:
Ejin skrev 2008-12-06 12:25:09 följande:
jag håller helt med om att man ska vänta till sista stund med att buda..bara onödigt att buda innan..det trissar bara upp priset. Dock skulle jag inte lägga mitt bud när det är en hel minut kvar..då hinner ju massor med fler bud komma ifall det sitter fler ninjor och spanar på samma autkion. Jag brukar lägga mitt bud när det är ca 10 sekunder kvar av auktionen.