Anonym skrev 2008-12-06 13:30:07 följande:
behöver man läggas in om man vill skada sig själv coh tappat hoppet
Jag blev inlagd på sluten psykiatrisk avd efter ett självmordsförsök då jag nästan dog. Jag var ganska väck i ca en vecka kan jag säga, men inte pga av de "drogade" mig, det var jag som förgiftat mig själv med de tabletter jag tagit för att jag ville dö. Jag låg på intensiven först, vårdavdelning o sen psyket.
Jab var så dålig att jag hade katater isatt o jag blev matad för att få i mig nåt, kunde inte ens prata. Jag åkte rullstol.
När jag kunde prata så fick jag flera samtal med en psykläkare o ngr till, som jag inte vet vilka det var. Jag låg inlagd på psyket i en vecka, sen fick jag åka hem. Min man hämtade mig, stackarn. Då försäkrade sig om att jag inte tänkte göra om det, jag fick göra lite tester o så. Gud vad jag ångrar detta! Tror ingen frivilligt vill läggas in faktiskt.. En av tjejerna på avd hade slagit ihjäl en annan tjej.. Det var lite läskigt. O jag fick inte raka benen när jag duschade.
Det är om du har såna tankar som jag hade du ev blir inlagd, men oftast blir det inte förrens det är försent, dvs när man redan gjort sig själv illa. Det är inte roligt att hamna där.