• didda

Det kittlar och pirrar i magen- är det bebis som känns?

Är i v16+5 idag, första barnet. I ett par dagar har jag känt att det kittlar och pirrar i magen....ungefär samma känsla som man kan få när man är nykär och tänker på sin älskling eller känslan man kan få i magen när man tänker på något som man ser fram emot jättemycket, det liksom kittlar till magen...skillnaden är att vid dessa tillfällen som jag skrev ovan så brukar dte ju killa till snabbt och sedan går dte över....nu håller killet i sig ett litet tag och det återkommer med jämna mellanrum...kan dte vara bebisrörelserna jag känner?

Har ju läst att det "ska" kännas som att det är fjärilar i magen eller att en fisk simmar men så känns det ju inte direkt...

Någon som känt liknande och det visat sig vara bebis?

• Svar på tråden Det kittlar och pirrar i magen- är det bebis som känns?
  • Ericha

Kände som ett fladder redan i v14, så visst kan det vara bebis! Bara tiden som kan utvisa, för är det bebis kommer det bli tydligare och tydligare.

• Blicka

för mig började det med lite fladder/bubbel i nedre delen av magen ngn gång då och då. Nu känner jag mer och mer så kan inte tro annat än att det är bebisen

• Stark Längtan83

samma här..kan vara bebis men vet inte riktigt..ibland känns det som en nervös känsla i magen lite svårt att förklara liksom lite pirr

• Limefrukt

Jag är i v 15 och känner också ett pirr i magen ibland när jag står upp, precis som om jag är nervös över något. Jag tror också att det är bebisen jag känner, har liksom ingen annan förklaring till varför det ska pirra i magen flera gånger om dagen....

*~*~* BF 5 juni *~*~*
Svar på tråden Det kittlar och pirrar i magen- är det bebis som känns?