• sanna88a

vad kostar de att ha bilen på service

?
    en riktig service då de kollar allting.
    det beror ju såklart på bil och årsmodell, jag syftar på en passat -97
    vad kan det kosta på ett ungefär.

• Svar på tråden vad kostar de att ha bilen på service
  • Majsan70

Det beror på verkstad och typ av service samt hur många mil bilen har gått. Det bästa är nog att ringa utvald verkstad o fråga vad just de skall ha.

• Motljus

Vi fick betala 1800 kr ungefär för oljebyte och allmän överkoll när vi lämnade vår V70 på volvo. Kommer inte ihåg om de bytte mer än oljan, men de kollade så allt var som det skulle iallafall.

• sanna88a

okej.. men ingen som vet på ett ungefär, alltså handlar det om 1-300 eller 5000 och uppåt?
    jag vill att de kollar precis allt på bilen
    och bilen har gåt 21000 mil

• sanna88a

Motljus skrev 2008-12-06 16:13:41 följande:

Vi fick betala 1800 kr ungefär för oljebyte och allmän överkoll när vi lämnade vår V70 på volvo. Kommer inte ihåg om de bytte mer än oljan, men de kollade så allt var som det skulle iallafall.
    okej, det var väldigt billigt.
  • trollmammsis

vi lämna in våran volvo -01 varje gång då det är service tid.. vi lämnar den till våran bilkille här utanför stan men han är auktiroserad? och får serva och fylla i serviceboken.

brukar gå på strax under 2000:-

• Emerun

Volvo har en sk nice price service, vi servade vår Volvo fr 98 för 1500kr, men om du verkligen vill ha allt kollat blir det nog lite dyrare, dyraste totalservicen vi gjort gick på 4000kr

• trollmammsis
    Emerun skrev 2008-12-06 16:19:10 följande:
    Volvo har en sk nice price service, vi servade vår Volvo fr 98 för 1500kr, men om du verkligen vill ha allt kollat blir det nog lite dyrare, dyraste totalservicen vi gjort gick på 4000kr
    vart har dom det ?
  • Emerun
    trollmammsis skrev 2008-12-06 16:20:50 följande:
    vart har dom det ?
    De har det på Volvos egna verkstäder men din bil får inte göra det än för den är för ny tyvärr.
  • trollmammsis
    Emerun skrev 2008-12-06 16:23:52 följande:
    De har det på Volvos egna verkstäder men din bil får inte göra det än för den är för ny tyvärr.
    prutt då!!! hur gammal ska den vara då?  våran är nog för första gången på vovlos egen service för den var inte riktigt snäll i helgen utan tog med oss alla in i ett träd
  • Lobro

jag fick en smärre chock när sambon kom hem och visa mig räkningen för våran stor service på bilen! 7077 kr gick det på..
    Vi har en bmw -02:a
    till på köpet var det besiktning dan efter och efter ytterligare nån dag gick ena baklampan sönder i bak.. kul!

Svar på tråden vad kostar de att ha bilen på service