Svart i kattens näsborre?
Är det någon som vet vad det svarta i kattens ena näsborre kan vara?
Jag pillar bort det men det fortsätter komma tillbaka. Hon är pigg för övrigt.
Är det någon som vet vad det svarta i kattens ena näsborre kan vara?
Jag pillar bort det men det fortsätter komma tillbaka. Hon är pigg för övrigt.
Det kan vara snor... Att det är svart kan bero på att det fastnat smuts o damm i snoret.
Sen om katter "ska" elr "får" snora vet jag inte, eller om det beror på nån förskylning elr så. Men mår hon bra annars s är det nog ingen fara :)
Ok, tack. Hoppas det är snor då!
grynet80 skrev 2008-12-06 16:57:30 följande:
Det är nog bara "smuts". Mina katter får det emellanåt och jag bara pillar bort det, det brukar vara torrt och ibland sitta rätt ordentligt. Har alltid utgått ifrån att det är som att vi människor får snorkråkor, fast det är svårare för katter att peta näsan .
Som Himmelsflickan ovan säger så fastnar det nog lite smuts eller matrester i snoret.
det låter som snor helt enkelt
vill du ta bort det så gör det försiktigt med en blöt tops va försiktig bara det kan va rätt intorkad och kan göra ont om man tar i för mycket
går inte katten med på det så låt det vara helt enkelt
Min hankatt hade så och jag trodde det var smuts, men vid en hälsokontroll i samband med vaccinationen sa veterinären att det kan vara en infektion i tårkanalsnågonting. Han fick medicin och det försvann.
Min tösaskit har det rätt ofta, helst när jag bytt till helt ny sand i lådan. Det är damm och sånt. Smilla myser när jag tar bort det, men lättast är det att ta bort när nosen är fuktig.
Är det inte snor (antar jag)??
Jag brukar peta bort det (sambon tycker det är skitvidrigt när jag gör det ).