• Nellie Jonathan

Recept på den godaste hemmagjora hamburgaren????

Ska göra egna hamburgare ikväll, snälla tips på hur man får de goda???

• Svar på tråden Recept på den godaste hemmagjora hamburgaren????
  • Emerun

Vi brukar använda ca600gr köttfärs, 2ägg, salt, peppar och ströbrödssmojs(ströbröd blandat med mjölk) till lagom konsitens, gör lagom stora burgare å sen steka dem

• drömhus

Krydda köttet med vitlök och andra kryddor, tex grillkrydda eller chili/tabasco. Jag har i ett par ägg som bindmedel och ibland något mer (ströbröd eller krossat linfrö och grädde) Jag brukar smaka på smeten och om den inte smakar något kommer inte burgarna smaka något. Riven eller fint hackad lök är också gott!

Platta ut smeten mycket och gör den tunn! Jag brukar blöta ned en tallrik och smeta ut smeten på den och sen försiktigt låta den glida av ner i pannan. Smeten krymper och reser sig. Och så är det viktigt att genomsteka, inte översteka! Men barn och gravida ska självklart ha ordentligt genomstekt, men vi andra behöver inte det.

• Caan

Min svärfar gör goda hamburgare med ett recept som Gordon Ramsey? har gjort. Prova att söka på google efter receptet för dom är riktigt goda.

• RxQueen

Sen är det gott med klyftpotatis i ugn till, och kanske guacamole. MUMS!

Jag tycker att rydbergs hambergerdressing är godast, massor med salla och rödlök och annat som man tycker om, det är bara fylla med allt gött man kan tänka sig!

Hoppas det blir bra!

• Cimani

Använd rödlök i smeten och några starka kryddor typ riktigt stark chili, tabasco eller stark kall sås. Och så ha i colemans senap.
    För övrigt, lite ströbröd, lite vatten och ägg. Salt och peppar.

Svar på tråden Recept på den godaste hemmagjora hamburgaren????