• Lady J

Bänk till hall?

Jag vill ha en bänk som går att sitta på i hallen men som även rymmer en del förvaring. Leksvik hade varit perfekt men är för stor. Den ska vara kring 1 meter lång och inte alltför djup. En vit vill jag ha, men är beredd att ta till penseln så det spelar ingen roll vad den är för färg :) Något tips?

• Svar på tråden Bänk till hall?
  • strojes

Vi har Trofast (finns på barnens ikea) i vår hall:
    Trofast funkar som hallförvaring.
    Det är två stycken som står efter varandra.

Storlek
    Bredd: 94 cm
    Djup: 44 cm
    Höjd: 52 cm
  • Lady J

Den hade passat perfekt ju! Ska jag kika på nästa gång jag är på ikea. Tack för tipset :)

• nilam83

Hej!! Hade oxå mycket funderingar på vad vi skulle ha i vår hall (som är en pyttehall). Jag hittade inga som jag gillade så det blev att vi köpte köksstommar å ikea och byggde en själv, sen satte vi en bänkskiva på.. funkar kanon och man slipper att se det som finns i.. lycka till med ditt letande..

• Lady J

Har läst om många som gjort så och fint har det blivit också! Ska kolla det! Såg en bild på en sån lösning och det var jättefint! :)

• nilam83

ja, det blev toppen.. vi förvarar alla skor i vår.. och till vantar har vi köpt sådanna skoskåp i plast som finns på ikea.. det gör att det alltid ser snyggt och städat ut.. endast varsin jacka hänger framme..

• Lady J

Perfekt! Jag har hittat två kandidater till under dagen :) Behövde bara skriva här och fråga så dök det upp andra intressant saker också :)

• josmoel

Ett tips är Dave från Jysk En vit bänk med sittdyna, tre korgar under. Superfin

• Junitvillingar

Låter som Sörsäter från EM kan passa. Ett tips från mej.

• Lady J

GuggiS: Dave har jag tittat på faktiskt! Den hade varit helt perfekt. Det fanns dock bara ett ex kvar på Jysk här och det såg ut som att stackars Dave hade varit med om en mindre jordbävning. Ska faktiskt kolla imorgon om den finns kvar. Hittade en annan möjlig bänk på Jysk också så :)

Junitvillingar: Sörsäter är också fin, fast den har jag bara sett på nätet. Har kikat på EM här men den verkar inte finnas inne. Går säkert att beställa men jag vill som titta på allt jag köper mer än en gång innan jag köper det. Lite för eftertänksam är jag nog :)

• GrönaDruvan

I min hall som jag hade innan som var lång och smal hade jag ställt 2 st sidobord brevid varandra så det blev en lång bänk.
    bordet heter Leksvik, kostar 499kr och finns på ikea.
    I bordet hade jag korgar med lite vantar och sådant i överhyllorna och skor i underhyllorna.
    Det blev jättebra!
    Inte överdrivet mycket förvaring kanske..

• Lady J

Åh vad ni kommer med bra ideer! Det skulle också funka Zippo :) Det är mest vantar, mössor, sockar & halsdukar som jag behöver någonstans att ha så det behöver inte vara så jättemycket förvaring :)

Svar på tråden Bänk till hall?