• Kristoffer04

Hur snabbt får man tid för avlivning?

Undrar eftersom jag ska ringa på måndag och få tid för min mamma och pappas hund, dom orkar inte fixa med det själva.
    Och måndagen är typ den ända dag jag kan åka iväg på. Har massor att göra innan jag ska få bebis i slutet av veckan, planerat snitt och sen efteråt så har man väl ingen ork + att då har det gått för lång tid tycker jag. Roy, som hunden heter verkar ha fått en hjärnblödning. Han dreglar och har dålig balans, 11½ år är han.

• Svar på tråden Hur snabbt får man tid för avlivning?
  • Trocadero

Men ring jourveterinären på en gång, det är synd om hunden om han måste plågas i ytterligare 2 dygn.

• PrettyGirl

Trocadero skrev 2008-12-06 18:04:13 följande:

Men ring jourveterinären på en gång, det är synd om hunden om han måste plågas i ytterligare 2 dygn.
    Håller med här. Ring omgående, för hundens bästa!!! Låt honom inte ligga o plågas på detta vis, han kan inte tala om hur dåligt han mår, så hjälp honom med detta nu! Det blir lite dyrare men jag hoppas ni inte tänker så då er vän behöver hjälp.
  • Kristoffer04

Jo så tycker jag också. Men så ser inte min pappa det tyvärr. Han är väldigt egoistisk i det här och sa senast idag att han skulle aldrig kunna avliva hunden. Inte ens om hunden blev helt lam så skulle han avliva han, utan då skulle han bära ut han så han kunde kissa och bajsa.
    Den här vovven betyder näst intill allt för pappa. Så jag kan förstå hans sätt att se på det. Men vet ju mycket väl att det är FEL!
    Men då vet jag att jag kommer att få tid på måndag iaf då. Tack för ditt svar!

Trocadero skrev 2008-12-06 18:04:13 följande:
  • skånetös78

Om hunden verkligen betyder allt för din pappa så borde han ge honom ett värdigt slut,och det slutet ska inte hans trogna vän behöva vänta på..

*Välkommen älskade Linnea! 7/11-08*
  • Kristoffer04

Men hunden själv har inte gett upp, man märker när dom ger upp.
    Han leker fortfarande med bollen och han äter och dricker, är villig att gå ut och gå.
    Hade han inte ätit och druckit så hade jag åkt på en gång.

• Mrs Winter
    Kristoffer04 skrev 2008-12-06 18:25:32 följande:
    Men hunden själv har inte gett upp, man märker när dom ger upp. Han leker fortfarande med bollen och han äter och dricker, är villig att gå ut och gå.Hade han inte ätit och druckit så hade jag åkt på en gång.
    RING OMEDELBART!
    När du talar tala vänligt
  • Maximumtaste

Kristoffer04 skrev 2008-12-06 18:25:32 följande:

Men hunden själv har inte gett upp, man märker när dom ger upp. Han leker fortfarande med bollen och han äter och dricker, är villig att gå ut och gå.Hade han inte ätit och druckit så hade jag åkt på en gång.
    Då kanske han inte fått en hjärnblödning? Tycker de borde åka in till en veterinär så fort som möjligt och göra en undersökning å se vad som hänt. Be dem åka in ikväll!
  • Fragile Angel

Stackars hund som måste lida

Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Kristoffer04

Varför då??? Förstod du inte vad jag skrev eller??

Mrs Winter skrev 2008-12-06 18:26:57 följande:

RING OMEDELBART!
Svar på tråden Hur snabbt får man tid för avlivning?