• Anonym (Ont..)

Upprepade svampinfektioner?!

jag får alltid svmap i underlivet.. Varför?? Och det hjälper inte med medel från apoteket.. Jag får det nätan alltid! Hinner knappt gå över innan de kommer igen!

• Svar på tråden Upprepade svampinfektioner?!
  • Anonym

Som du säkert har läst dig till, så finns det många anledningar till varför det kommer. Men det alldra vanligast är ju att det kommer efter sex, vilket beror att underlivet kommer i kontakt med en annan flora, om du förstår. :)

Har då hört att det är många som får ökade besvär efter stort sockerintag.

• Anonym (färdig)

använder du en kur färdigt då? man ska ju använda medlet 2-3 dagar efter att besvären försvunnit och återkommer de sk aman kontakta gynekolog...

• Matriark

Jag har ätit mig fri från besvären genom att låta bli alla former av socker och jäst. Jobbigt, men skönt. Plus att jag blev av med en hel del andra besvär som jag helt enkelt hade lärt mig att leva med och inte reflekterade över att de kunde ha med kosten att göra.

• Anonym (Ont..)

Ja, jag har ätit klart.. men asså, det kliar som fan så svullnar det upp och sen efter ett pardagar så lägger de sig?!
    Anonym (färdig) skrev 2008-12-06 19:44:59 följande:

använder du en kur färdigt då? man ska ju använda medlet 2-3 dagar efter att besvären försvunnit och återkommer de sk aman kontakta gynekolog...
  • Anonym

Vad har du för p-piller? Går du på några? Jag hade också svamp ofta när jag gick på Yasmin, men slutade med dom och det försvann! Gå till gyn och berätta som det är, du kanske får tabletter som gör att det försvinner. Men dom hjälpte inte mig så bra...bara i början sen hade jag svamp i över ett år till och från innan jag började med andra p-piller.

• Anonym (Ont..)

Jag har koppar spiral..
    Men hur får jag detta att försvinna? Jag orkar inte.. Det gör ju så ont.. Kliar ju sönder mig :(

Anonym skrev 2008-12-06 23:30:57 följande:
    Vad har du för p-piller? Går du på några? Jag hade också svamp ofta när jag gick på Yasmin, men slutade med dom och det försvann! Gå till gyn och berätta som det är, du kanske får tabletter som gör att det försvinner. Men dom hjälpte inte mig så bra...bara i början sen hade jag svamp i över ett år till och från innan jag började med andra p-piller.
  • Kimsan82

Om inte peveryl och liknande hjälper finns det hjälp att få av läkare..piller på recept som är mycket mer effektiva än apotekets produkter...

• Kimsan82

Oj vad jag läser dåligt du hade ju redan fått tips om det men prata med en barnmorska eller gynekolog..

• Anonym (msalpha)

se till att du har bomullskvalité på trosorna, om det sitter för tajt kommer ingen luft till och det blir för varmt...
    sov gärna naken under natten... peveryl gör de reklam på tv.. vet inte om du testat?
    annars tycker jag att du skall ta kontakt med din gynekolog för sådana besvär är jättejobbiga.-

• Anonym

Du kanske skulle testa ditt blodsocker? Innan jag fick mitt diabetesbesked hade jag otaliga svampinfektioner

• Anonym (Lovegun)

Hej!
    Nu har jag inte läst vad du har fått för andra svar.
    Får man upprepade svampinfektioner kan det leda till vestibulit, vilket jag var halvvägs till.
    Jag fick upprepade svampinfektioner utan att egentlígen veta varför, använde till en början pevaryl, men efter ett par gånger fungerade de inte. Fick då gå till en gynekolog som skrev ut receptbelag medicin.
    Upprepade svampinfektioner leder till sköra slemhinnor vilket leder till sveda och smärta vid sex och i västa fall annars oxå.
    De tips jag kan ge dig för att undvika svamp är :
    - När du känner att det är på väg, smörj in dig med oliv olja.
    - Använd bomulls trosor, och försök när du är hemma att vara utan, sov alltid utan trosor.
    - Använd ekologiska trosskydd/bindor/tamponger
    - Tvätta dig med barnolja, oparfyrmerad
    Hoppas du snart blir bättre!

• JessicaPersika

Gå först o kolla hos gyn! De kan vara en klamydia infektion oxå. Det hade jag och jag trodde jag hade super lätt att få svamp. Men de visade sig efter flera år att de va klamydia! Betedde sig precis som svamp. Så nu förstår ja verkligen varför de står på "svampmedlen" att man ska kolla upp sig om man inte blir av me svampen.

• Anonym (svampen)

jag har HAFT samma problem. släpp allt annat du vet och lyssna på mig! jag lovar dig att det kommer bli bättre. jag hade svamp ofta innan, jag höll på att bli galen.

DIREKT när du känner att det håller på att bryta ut så sköjler du underlivet med vatten, och badda med babyolja sen tar du på dig ett par bomullstrosor.

Varje gång du har kissat så baddar du bara med pappret och efter varje toabesök baddar du på ny babyolja. det är kladdigt och äckligt men stå ut! Ha så pösiga byxor på dig som är möjligt.

Vad du än gör så KLIA INTE! Det irriterar bara!

När du börjar denna behandlingen så kommer symtomen bli värre i ca 2 dagar för att sen vända till det bättre och inom ca 1 vecka är problemen borta.

Tvätta ALLTID dina trosor i 60grader

Rakar du underlivet? det torkar ut och irriterar, badda alltid med babyolja efter rakning.

Tvätta aldrig underlivet med tvål.

• minst

Drick en kork äppelcidervinäger varje dag så kommer det att försvinna. Smakar riktigt illa men gör underverk. Lycka till!

Svar på tråden Upprepade svampinfektioner?!