Min man är inte pappa till barnet....
Vet att detta kommer att uppröra många.Jag vet att rent moraliskt så är det förkastligt...tro mig.Anledningen till att jag skriver är att jag behöver råd och stöd (om det nu finns någon som kan tänkas ge mig det)
Träffade min man för tre år sedan.Det sa bara "klick". Han är min totala motsats.Tyst,disträ lite ensamvarg.
Antagligen var det det jag föll för.Vi hade det bra under de "bra" perioderna.Sen försvann han.Var borta lite här och lite där.Skyllde på att han inte visste hur han ville ha det.Han har alkoholproblem som uppdagats för en tid sedan.Därför har han varit "borta " i perioder.Då menar jag påde fysiskt och mentalt.Det har hänt några gånger på fyllan att han slagit mig ,en han minns aldrig de gångerna.Polisen har varit inblandad två gånger(anmälde en gång men tog tillbaka anmälan).Har tre barn sedan tidigare två här och ett hos pappan (samma pappa till alla).De har alla tagit skada av att han ena dan varit hos oss och andra flyttat ut.Försöknade nog min bild av honom annars hade det aldrig gått så här långt.Älskade honom verkligen av hela mitt hjärta även om ni kanske inte tror det.Vi köpte två hundvalpar...det var roligt ett tag för hans del sen blev ansvaret för stort tyckte han så han drog...igen.Han tog INGET ansvar för dem iaf.Lämnade mig en månad efter vår stora förlovningsfest.Utan ett ord,bara drog.Han sa att han inte visste hur han kände.Där stod jag med hundar,barn och alla presenter som det skulle skickas tackkort till.Då det var över var jag och några vänner ute på min födelsedag (någon vecka senare)Blev tokfull och träffade någon jag delade säng med för natten.Blev gravid.Mannen jag delade säng med sa adjö omedelbart.Han vill inte ha något med barnet att göra.Den andre ringde någon upp och sa att jag väntade hans barn. Då började han ringa,sms:a ville tr'ffa mig.(Detta var i mitten av graviditeten)Träffade honom ochblev så upprörd att det blev ilfart till akuten där man ville katastrofsnitta sex gånger på samma kväll.Det hade sonen aldrig överlevt.Någonstans där började eländet....han kom tillbaka jag ville så gärna men det blev så fel.Borde ha sagt sanningen att det inte var hans barn men jag var orolig för att varken jag eller bebisen skulle överleva.Tillbringade nästan halva graviditeten på sjukhus.Han försvann då med.Hörde inte av mig mer till honom.Skickade ett sms en gång där jag skrev att det inte var hans barn.Pappan till sonen har sagt att han inte vill ha honom men att han självklart ska ta emot honom den dan han söker upp honom.Har aldrig tänkt undanhålla honom hans biologiska ursprung.Det har han rätt att veta.Men nu är problemet min man ...eller snart fd han har stuckit igen.Nu vill han inte bo här mer för att han inte får dricka som han vill.Vet att jag gjort alla fel man tänkas kan.Men jag behöver råd.Ska till familjerätten och skriva papper.Tänker uppge fader okänd (sonen kommer att få veta och den dagen han vill så får pappan lämna blodprov för att konstatera fakta) men nu tänker mannen kräva dna prov. Har han rätt till det? Vi var varken gifta eller bodde ihop.Jag har aldrig uppgett honom som pappa för någon myndighet.Egentligen inte för honom heller.Men socialtanten ringde honom när han föddes (utan att först kontakta mig)och kallade honom till möte .Ska tillägga att jag vid detta tillfälle låg i tvist med barnens pappa (den är nu avslutad)där hon var partisk i sin utredning ( vilket framgår av domen) Detta var ett sätt att "näpsa" till mig.Hon frågade aldrig mig vem fadern var.Jag fick panik när jag fick veta detta och kontaktade mannen som kom tillbaka och gifte sig med mig hastigt och lustigt.Han sa redan innana att han inte visste om han var pappan.Nu sitter jag här ...en son som är 7 månader och tre andra barn som fått lida för att jag fattat del beslut.Äktenskapet är över vilket är lika bra när han väljer alkoholen.
Är ledsen för att detta blev hackigt och rörigt.
Vad gör jag och vad kan han kräva?
Snälla hjälp mig!