• mammamoo

vad heter det och var köper man sånnt man klistrar på dörren så den ser ny ut????

ja som rubriken lyder..

vad heter det och var köper man sånnt man klistrar på dörren så den ser ny ut????

vi håller på att renovera och fick tipset om att det fins sånnt att klistra på innerdörrarna så att de ser nya och frächa ut.. istället för att köpa nya dörrar och dörrlister osv...

någon som vet var man kan köpa dom? pris? någon sida på internett kanske??

snälla snälla...

• Svar på tråden vad heter det och var köper man sånnt man klistrar på dörren så den ser ny ut????
  • mammaNena

menar du så att de ser ut som spegeldörrar? (och då är det inga speglar i utan då är de "krummeluriga")
    Isf har de sånna på coop. vi funderar på att köpa dem. men har tyvärr inget pris.

• mammamoo

jag hade tänkt sånna som ser ut som dörrar som man klistrar på.. för att frächa upp en gammal dörr till att bli ny.. utan att behöva byta dörr och allt..

• Tigerunge

Bauhaus har sånt, men jag minns inte vad det kallas.

• mammamoo

någon som sett resultatet? vet om de är svåra att få till bra??

• mammamoo

underbara jag skrev 2008-12-06 23:04:35 följande:

www.inreda.com/products_find.asp&_Layo...inte såna här du menar?
    nej, det finns sånna som ser ut som vanliga dörrar..
    som man klistrar på för att frächa upp de man har
  • Mirris

Laminat?

De thar jag på mina köksluckor! Dom är från 1960.. och för några år sen så satte ägarna då på laminat utanpå... så nu är dom så fina

• jassikan

Har många namn
    dörrfolie
    dekorfolie
    dekorplast
    kontaktplast
    kontaktpapper
    eller helt enkelt självhäftande plast

• Kaydina
    mammamoo skrev 2008-12-07 19:13:27 följande:
    underbara jag skrev 2008-12-06 23:04:35 följande: nej, det finns sånna som ser ut som vanliga dörrar.. som man klistrar på för att frächa upp de man har
    Är det inte bättre att bara måla dörrarna? Det låter vansinnigt tacky med dörrliknande klistermärke?
  • Zemcia

dörrtapet kallar vi det och de finns köpa på typ bauhaus och såna ställen.

• Mirris

Det jag har på mina skåpluckor är av trä och det var som en tunn platta som sattes utanpå den vanliga luckan!

Ser inte alls "tacky" ut utan ser ut som helt vanliga luckor.. synd bara att dom valde en ljusgul nyans. Men man kan ju inte få allt!

• copernicus
    mammaNena skrev 2008-12-06 22:55:10 följande:
    menar du så att de ser ut som spegeldörrar? (och då är det inga speglar i utan då är de "krummeluriga") Isf har de sånna på coop. vi funderar på att köpa dem. men har tyvärr inget pris.
    kostade ca 149/ sida för några år sen då våra kompisar köpte. Blev superfint!
  • Blodymary

www.grattistillfredag.se Tyvärr är hemsidan inte riktigt klar.....men de finns på facebook. De säljer "folie" måttbeställt och med valfritt motiv. Skitsnyggt!
    Har sett bilder på omgjorda bord, dörrar, fönster,kyl, frys och gud vet allt!
    Superlätt att sätta dit själv. Jag har testat. Bara Yes diskmedel och vatten,skrapa ur vatten och luft och ta taaaaa
    Har precis gjort om min toadörr och kök! Supernöjd! 

• Hjärtefröjd
    Kaydina skrev 2008-12-08 13:16:46 följande:
    Är det inte bättre att bara måla dörrarna? Det låter vansinnigt tacky med dörrliknande klistermärke?
    Håller med, måla istället!
  • mammamoo
    Hjärtefröjd skrev 2010-11-13 15:53:14 följande:
    Håller med, måla istället!
    det gick inte att måla våra dörrar, de var trasiga.. men vi köpte nya dörrar istället..
Svar på tråden vad heter det och var köper man sånnt man klistrar på dörren så den ser ny ut????