• Lobro

    Nån mer gravid som fått eksem/utslag?

    Jag blir snart tokig, har fått röda utslag/eksem i mina armveck (mest högra armen) och vill bara klia klia klia!!
    Jag är gravid i v22+5 men veta inte om det har med det att göra?
    Jag har inte haft eksem såhär sen jag var liten..
    Det kan väl inte va nått farligt eller?

  • Svar på tråden Nån mer gravid som fått eksem/utslag?
  • senixxa

    jag fick jättemycket torr hud nu när jag var gravid denna sista gången  låter helt ofarligt men ta upp det med din bm så kan dom kolla levervärde så det inte e nått sånt som spökar, det brukar inte spöka föränn senare i graviditeten men man vet aldrig alltid nån som skiljer sig från mängden

  • BrödernaBus

    Jag hade eksem när jag var liten som försvann i tonåren men nu har det kommit tillbaka under graviditeten. Har fått salva utskriven av mvc-läkare men den hjälper bara lite. Det kliar så man håller på att bli knäpp! Men det brukar försvinna efter förlossningen igen

  • SmBacke

    jag har röda prickar/utslag på hela magen och benen. känns inte så kul direkt..=)

  • Lobro

    jag får kolla med min bm nästa gång jag ska dit och se vad hon säger..
    det lixom kommer och går hela tiden och den ena dan är värre än den andra... jobbigt!

  • Noonis

    Jag har också! Allergisk exem, har inte haft så här sedan barndom + 10 år sedan på vintern (brukar bli bättre i solarium eller i solen, rekommenderar en resa till solen ). Inte med första graviditeten men nu - kliar, torr och prickigt runt halsen och ögonen. Jobbigt!

  • Flickan och kråkan

    Det kan bli så av alla hormoner som löper amok i kroppen. Vid förra graviditeten fick jag inga problem, men däremot nu. Fick jättemycket eksem i armvecken, precis som när jag var liten. Har inte haft det sen tonåren. Man kan få mjäll och annat skoj också, fast man inte brukar ha det i vanliga fall. Inget farligt, men inte sådär hejdlöst roligt

  • Mariaeo

    När jag gick med min dotter så fick jag utslag i ansiktet. Mindre roligt. Just för att alla ser ju ansiktet på en liksom. Hade jag haft magen eller benen så kan man ju dölja det iaf.
    Men det försvann 3 veckor efter förlossningen.

  • Dinturiel

    Jag hade riktigt hemska eksem när jag väntade grabben. Minns att jag kliade i sömnen så jag vaknade av att jag grät och maken ruskade i mig. Hade mest armarna, men hade även i ansiktet i början. Så pass att jag kliade bort majoriteten av ögonbrynen.

    Min räddning blev acos jättefeta oparfymerade salva.

    www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp&ProductSKU=108323&prodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo

  • Polly nr1

    Jag har röda små prickar på brösten och ena skinkan. Jätteirriterande!! De på rumpan kliar som bare den om jag är torr men inte på brösten. Har tänkt ringa vårdcentralen eller BM och fråga om det. Annars är min hud torrare än normalt oxå.

  • Anna65

    Jag har också haft utslag på mina armar de senaste veckorna. Är i v 24.
    Hörde på radion, att nu är den årstid som alla behöver smörja in sig extra.
    De sa att vi behöver ta oljekapslar (typ omega) och smörja in oss nu.
    Jag har smörjt in mig med babyolja och lite kortison på armarna, det har hjälpt och klådan har nästan försvunnit och jag är bättre nu. Gör detta 2 ggr om dagen.
    Min ena tonårsdotter har också börjat få besvär de senaste dagarna.

Svar på tråden Nån mer gravid som fått eksem/utslag?