• Lotus88

Helt plötsligt oregelbunden mens?

Kan man få oregelbunden mens helt plötsligt? Jag har haft blödningar varannan vecka (inte exakt men ungefär) och alla har varit kortare och inte lika rikliga som en vanlig mens för mig. De har varat 2-3 dagar och ibland bara slutat tvärt. Så har det varit de senaste 3 månaderna men innan dess har jag i princip kunnat ställa klockan efter den -så punktlig har den varit. Det är inte heller så att jag slutat med något P-medel nyligen heller, så det kan inte vara anledningen. Gyn, som jag var hos idag (fick en blödning idag igen) sa att det inte var farligt och jag har fått gulkroppshormon som jag ska ta i 3 menscykler och sen ska den bli normal trodde gynekologen.

Är det någon mer som haft det såhär? Att mensen helt plötsligt blivit oregelbunden och "mindre"??

Är såå tacksam för svar!

• Svar på tråden Helt plötsligt oregelbunden mens?
  • Lelle87

hej hej.. jag hade så i våras den kom exakt varannan vecka höll i 7 ingenting i 7 började igen.. i 3 mnader fick oxå gulkroppshormoner men vägrade o tadom.. o sen hade jag mens i två veckor i sträck så nu har den äntligen blivit normal igen..men vet hur jobbigt det var.. men jag fick bara att allt är normal gick till massa olika gynläkare.. mm

• Lotus88

Men den blev normal av sig själv alltså? Varför ville du inte ta dom? Är det inte bra?

Det är himla jobbigt. Hade P-stav o då blödningar varje dag i fyra månader men det var bättre än detta. Då VISSTE jag iaf att jag blödde. Nu kommer det ju lite då och då utan förvarning :S
    Men P-staven åkte ut för ett år sen och mensen kom igång direkt som klockan igen så de kan inte va den som spökar heller. Jätteirriterande(!!) att man inte kan få ett svar på VARFÖR man har det såhär..

• Lelle87

dom sa till mig att allt va normalt :S:S visste då ingen som hade som jag det va d jag regade mig här typ men ingen hade haft något liknade.. jag kunde inte ta dom tillsammans med min magkatarr medecin

• Lotus88

Jaha, okej. Tack för att du tog dig tid att svara! Har heller inte hört om någon annan som haft det såhär och det känns faktiskt inte normalt, men man får väl försöka tro på gynekologerna som påstår att det är det.

Svar på tråden Helt plötsligt oregelbunden mens?